Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om eerlijk te zijn ben ik ten einde raad.

Ik draai hier met een MasteraII en oa chipchat 2.3 en ***geen-reclame***. Nu heb ik sinds 3 dagen een fout melding met chip chat / ***geen-reclame*** en kan dan ook mijn goldcart niet meer proggen.<p>Bij ChipChat kan ik in stand 2 de loader gewoon laden daarna vraagtie om over te schakelen naar 1 (3.5mhz) en dan begint het gedonder.

onder zowel Win98 en WinME krijg ik de melding

" loader doesn't work " en onder Windows XP krijg ik de melding " SetCommState function failed (win error code 87) " .

Ik heb op m'n laptop al de compoorten etc verwijdert en alles er opnieuw op gezet.

Nu maakt ChipChat ook een ini-file aan . Kan ik daar nog iets uithalen waar ik wijzer van word ??

Mijn ideen zijn op , ik weet 't niet meer. HELP !!<p>Grtz jp

Geplaatst:

Het probleem doet zich alleen voor bij Windows XP, denk ik??<p>Nou, ga naar configuration en zet de clock op 6Mhz in plaats van 3,5Mhz. Hij zou het nu moeten doen...

Geplaatst:

ik geloof niet dat hij op 6 Mhz moet staan.

Kijk es in chip-cat configuration of de speed wel op hoge waarde staat.

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie. Maar of ik nu 3.5 of 6 mhz draai maakt niet uit. ook heb ik alle snelheden geprobeerd.

Het stomme is dat ik het hier thuis op 4 verschillende pc's heb geprobeerd.Win 95/98/ME en XP. afgelopen donderdagavond heb ik de files etc via infrarood overgesluist naar een andere laptop en op die machine draaide alles gewoon omdat ik in eeste instantie dacht dat mijn mastera kapot was.

gelukkig is dat niet het geval maar het probleem is er nog steeds. Wie weet raad ??<p>Grtz jp

Geplaatst:

probeer je kaartje eens schoon te maken misschien vuil tussen de contacten, of erase de kaart met iprog of ***geen-reclame*** ( een paar keer) en dan proggen met chipcat.

probeer ook eens een andere pic en eeprom wellicht doen die het wel.<p>ruby

Geplaatst:

Nou ik ben eruit .

stom stom stom en wel het laatste waar ik aan dacht. mijn kaart is overleden. dus alle spullen werken gewoon naar behoren.

Bij deze bedankt voor het meedenken. Grtz jp

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.