Ga naar inhoud

Wat te doen met een DL20 en een Phoenix 6Mhz????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als een totale "nitwit" op het gebied van het "moderne" beschrijven van carts (ik stam nog uit de D2Mac en MOSC Ir***o tijd!!!!) heb ik een beginners vraag:

kan ik nog iets doen met mijn DL 20 programmer en mijn 6 Mhz Phoenix????? Als dit mogelijk is welke kaarten, progs en files moet ik dan bemachtigen?

Ik wacht in spanning af!

Geplaatst:

Dit ligt er aan welke type kaarten u heeft.<p>Voor b.v. een Goldcard kan het wel.

Met de software die bij de DL-20 geleverd is kun je vast wel de 16F84 programmeren.

En met de Phoenix op 3.5MHz kun je met WinPhoenix de 24C16 programmeren.

Als er geen 3,5MHz kristal op zit moet je software voor het 6MHz kristal gaan zoeken, of het kristal omruilen voor een 3,5MHz type.<p>1-de 16F84 programmeer je eerst met een winphoenix loader (dit is loader software voor de 24C16) in de DL-20.

2-de 24C16 wordt nu geprogrammeerd met de Phoenix en het hex/bin file die hiervoor nodig is.

3-de 16F84 wordt nu geprogrammeerd met de DL-20 en het hex file die hiervoor nodig is.<p>thats all.<p>WaferJo. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Zo kan het natuurlijk ook, maar waarom denk je dat er een schakelaar op die DL20 zit?

Die dient ervoor om te schakelen tussen de PIC (of AVR) mode en de Phoenix (of Smartmouse) mode.

Ofwel, met de DL20 heb je de Phoenix niet eens nodig.

Kijk maar eens op mijn site voor de mogelijkheden qua software voor de DL20.

Geplaatst:

het gaat hier om de 'oude' dl20 die heeft geen phoenix aan boord.

Geplaatst:

Tja Billo, niet aan gedacht maar dat is natuurlijk ook nog mogelijk. Da's het fijne van verschillende opvolgende generaties met allemaal dezelfde naam confused.gif" border="0 maar wel compleet andere functionaliteit.<p>Enfin Looser wink.gif" border="0 je hebt een smartmouse mode (6MHz) interface, dus je kunt ook ***geen-reclame*** gebruiken en de programmers omprikken wanneer ***geen-reclame*** vraagt om modes te switchen.<p>suk6 ermee

Geplaatst:

Heren,

allemaal bedankt voor de uitleg!!!!!!

Ik ga mij erop storten!!!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.