Gast Geplaatst: 25 februari 2006 Geplaatst: 25 februari 2006 Ik heb een probleem en heb me al blind gezocht,hopelijk kan iemand mij helpen. ik heb een pc: p4 2.66mhz 2048mb 1,25terrabytes Windows xp pro nl sp2 Intel® Desktop Board D915GAV Wat is t probleem: Ik heb 4 maxtor hd's(250gig) ide's aangesloten 1 op een ide kanaal op t bord,en 3 op een pci>ide kaartje ,werkte helemaal toppie ,nu heb ik er 1hd bij maar een sata ,die sluit ik aan op m'n bord (4sata aansluitingen)en nu start die traag op niet normaal, oke klink simpel ff de drivers instaleren.Maar op m'n origineele cdrom van t bord heb ik alles geinstaleerd maar niets mocht baten,op de site van Intel geweest bios upgedate etc maar nog steeds traag met opstarten IK heb m al in sata 0 , 1,2 en 3 gehad maar geen resultaat, in de bios staat gewoon alles op zowel ide als sata geaktiveerd. Nu hoorde ik windows booten f6 blablabla ,maar dan moet je een floppy maken met de drivers ,maar die kan ik nergens vinden op Intel ,en dan zou die ook lijk mij op de origineele cdrom van t bord moeten staan. maar daar zie ik alleen de drivers van me audio,video en chipset staan ,en die uiteraard geinstaleerd. En in windows zelf draait die sata schijf als een tierelier kan erop schrijven etc ,alleen t opstarten duurt erg lang,en als ik m eruit trek whop binnen 1 minuut windows Wie weet wat t kan zijn? ik hoor graag reakties groetjes toppie
Crest Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Staat raid misschien nog aan in je bios? Zet die dan uit.
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 niet de drivers moet je zoeken maar de bios biosupdates wel even de hele uitleg en support lezen voor bios updates. daar flashen met een floppy (dos based iflash utility) hier bij intelletje te halen maar let op er zijn sata drives die niet geschikt zijn die staan in een tabel hier te downloaden cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Gast Geplaatst: 27 februari 2006 Geplaatst: 27 februari 2006 zoals ik dus al schreef in t eerste bericht,bios is upgedate Dus lijk me niet dat het daar aan lig En raid staat ook niet aan in de bios Dus hoop t volgende bericht met de oplossing
Tonskidutch Geplaatst: 27 februari 2006 Geplaatst: 27 februari 2006 ook al heb je maar een disk aan de sata poort hangen, ik zou toch die raid aanvinken in de bios. dat heb ik ook, maar nog een punt waar je eens naar moet kijken is of de nieuwere sata drive wel geschikt is voor dat mobo, tja ik kan er zo op afstand niet de vinger erop leggen (op het zere punt) ik weet wel dat als je de windows indexing standaard hebt aangevinkt staan voor de drives en dat een nieuwe disk dus met zoveel GB's helemaal wordt nagelopen totdat WINDOWS een geindexeerde status heeft bereikt / dat kan ook erg veel tijd in beslag nemen. misschien zoek je daar eens dat indexing voor die andere nieuwe schijf wordt uitgeschakeld. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen