Ga naar inhoud

Welke waarde weerstand ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi even een vraagje daar ik de een bdm interface wil bouwen voor de media master 9500, deze wil de firmware niet meer volledig inlezen.

Welke waarde bedoelen ze met R1=10 (zie bijlage) daar ik deze mediamaster wil repareren en niet verder wil slopen wil ik wel eerst zeker van de zaak zijn.

Iemand een idee of iemand die het kan na meten op zijn eigen bdm-nterface hartelijk dank.

post-18619-1318258592,7733_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb in het nokia forum (nokia mediamaster 9500S software) de helpfile van tranxbdm geplaatst. Hierin staat het schema van de BDM. Hierin kun je zien dat er 10k bedoeld wordt. Echter kan het zijn dat je de 1nF moet verwijderen of de 10k door 1k moet vervangen of nog een andere 1k weerstand moet inzolderen al naar gelang de of de BDM een "no power" fout geeft.

Gr RV

blijven experimenteren anders krijg je frustraties

Geplaatst:

Thnx allemaal voor de bevindingen, ik gaat er van de week mee aan de slag dacht zelf ook al iets van 10ohm of 10k dus ik probeer het wel met 1 van de twee.

Geplaatst:

Ziehier schema BDM interface met stuklijst

1098153-Bes12bdm.jpg

post-368-1318258592,8048_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen