Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo.

Ik heb grote problemen de kaart geinstalleerd te krijgen op een 1 of andere manier heeft hij de verkeerde software geinstalleerd met als gevolg dat progdvb de kaart niet kan vinden.

Als ik alles opnieuw wil doen geeft hij aan dat die verkeerde software er eerst af moet en dat lukt dus niet dan geeft hij dit aan(unable to locate the installation log file'c:\program files\technisat dvb\unist.isu'.uninstallation will not continue)ik heb alles gewoon gedaan zoals ik hier gelezen heb ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes.

Geplaatst:

en als je naar die map gaat zie je daar dan de uninstal staan ,zo ja gebruiken zo niet dan bij configuratie scherm kijken bij software of hij daar wel wil .

maar je moet ook eerst je kaart aan de gang hebben voordat je met progdvb of een ander programma bezig gaat ,ik ga er van uit dat je draait met xp .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Hey jalza.

het vreemde is dat er verder geen map is en als ik bij software kijk staat er technisat dvb receiver maar ook hier lukt het niet om hem te verwijderen.

Als ik de kaart opnieuw wil installeren laat mijn computer zien dat er ook noch een andere kaart is maar dan onder de naam technisat dvb-pc tv star pci-pakketplanner - minipoort.wel lukt het om de kaart opnieuw te installeren want als ik onder apparaat beheer kijk staat onder netwerkadapters technisat dvb-pc tv star pci.

Maar als ik dvbviewer start zie ik the driver seems to be deactivated or not installed.

Ik heb xp

Geplaatst:

Hallo hummy62

In het pakket van de Technisat DVB-PC TV Stars drivers V 4.3.2 zit een eng-faq-dvbpctvstars_4.3.2.pdf met wat vragen en antwoorden heb je die al eens doorgenomen?

Kun je in het systeemherstel van XP niet teruggaan naar vóór de eerste install, dan heb je in iedergeval weer een schoon registry.

Ik heb zelf nog een oudere versie van de Technisat drivers draaien de 4.2.11 zodat ik niet helemaal met je mee kan kijken. Ik zal de 4.3.2 er ook eens opzetten.

Denk er wel om dat je voor ProgDVB Setup4pc geïnstalleerd moet hebben. Setup4pc hoeft niet te draaien, dus na installatie kun je hem rustig uit het startupmenu halen, maar progDVB heeft een file nodig die tijdens de installatie van Setup4pc in de Windows system dir gezet wordt. Is deze file niet aanwezig, dat meld ProgDVB Device not found.

Ik zal ook de laatste drivers er eens opzetten, ik ben nooit zo snel met die nieuwe zaken zolang de oude nog goed lopen.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Ik denk dat het niet onverstandig is om met 4.2.2. te beginnen. Ik heb gisteravond 4.3.2 geladen, maar dat koste toch nog enige moeite. Wel eerst alles laten uninstallen, de dir's gewist en de B2C2 netwerkdriver weggehaald. Na de eerste install werkte er eerst niets. progDVB gaf aan "device not started" en DVBdream en Mytheatre gaven geen beeld, DVBdream wel 100% quality, maar geen signaal. Na het starten van de setup uit de Install dir van het TS432 pakket werd Server4PC en Setup4PC geïnstalleerd en had ik met progDVB na een nieuwe scan weer beeld. Op Mytheatre kreeg ik ook weer beeld, met DVBdream nog niet.

Dat progDVB Setup4PC geïnstalleerd wilde hebben wist ik wel. Setup4PC hoeft niet te draaien, na installatie kun je het programma rustig uit het startupmenu halen, maar progDVB heeft een file nodig die Setup4PC in de Windows System dir zet. DVBdream, AltDVB en MyTheatre hadden dat probleem niet, die wilden vroeger bij mij altijd prima met de Technisat drivers alleen draaien.

DVBdream krijg ik nog niet aan de praat. Bij het scannen van een enkele transponder geeft hij een seconde of twee een goed level aan, maar dan valt het level weg en blijft de quality op 100% staan maar er worden geen kanalen gevonden. Het schoteltje rechts onderin de taskbar, de indicatie van Setup4PC, blijft echter wel groen.

Maar weer terug naar de 4.2.2 drivers denk ik.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

wat betreft de problemen met skystar in combinatie met dvbdream ben ik al vele malen aan het prutsen geweest, mijn conclusie ik gebruik nu al geruime tijd de drivers versie 4.2.8 en de dvbdream versie v0.8.7b en werkelijk de problemen zijn daarna opgelost.

Geplaatst:

He Albert_H ik had een systeemherstel gedaan maar dat heeft niks geholpen maar hij doet het intussen ik heb in regedit alles wat met technisat en skystar2 te maken heeft verwijdert.daarna lukte het wel om alles goed te installeren.

Groetjes.

Geplaatst:

Mooi zo hummy62.

Ik ben nog wat met de 4.3 drivers aan het stoeien geweest, maar had ook allerlei vreemde problemen. Uiteindelijk loopt alles weer stabiel met de 4.2.8 drivers die Ballspeed voorstelde.

Succes verder.

Albert_H.

Geplaatst:

@Albert_H je heb volledig gelijk toen ik de laatste drivers heb geinstalleerd, begint de Muis als (gek)spelen -boven -links-recths en en en ,zelfst soms gaat 2 internet sites vanzelef openen, toen wist ik niet waarom! maar wel het was de drivers.....dus

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen