cookie monster Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Origineel bericht van: Rico H Creatief aan elkaar geknutseld Origineel bericht van: Trulli Voor de rest, een mooi staaltje knutselwerk. (uit de hand gelopen hobby ) Wie niet slim is , moet lomp wezen Roeien met de riemen die je hebt Over dat vastbinden , heb ik niet lang moeten nadenken !! Ik kwam direkt op dit idee !! Ik had dus wel eerst de houder op 42°oost gezet , 45°oost er aan gebonden , probleemloos ontvangst voor alles wat ging op dat moment voor de T55 39 oost ging niet , de LNB was zo te ver van 39°oost , ik denk 37,5°oost , rien de knots dus !! De houder aan de ene kant is dikker vanwege de vijs !! Dan maar direct de houder op 39° geplaatst , en de rest er maar aan vastgebonden , maar ja , het gewicht .... direkt iets zoeken wat onder de 3de LNB kon plaatsen , bleek dat stukje van de twin alps waar je kabel doorschuift , en vastzet op de LNB , perfekt hiervoor geschikt te zijn !! Multi-LNB Origineel bericht van: Edbe nee nog niet , ben er nog niet aan begonnen ben even met de tuin bezig Ik heb gene hof dus .... C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Nu weer gladde ontvangst , maar wel op het limiet van zonder blokken !! Blijkbaar overdag ietsjes minder goede ontvangst !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Creatura Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Ik overweeg een T55 aan te schaffen voor de volgende sats: 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E (alles in twin-uitvoering) In principe heb ik dus ruimte genoeg voor de LNB's, en hoef ik niet noodzakelijk "smalle" ALPS te plaatsen. Hoe zijn de ervaringen met andere LNB's, en welke geven goede resultaten? VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Cooter Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Smart 0.2dB bevalt mij goed VU+ Solo2, Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB 28.5E - 23.5E - 19.2E
cookie monster Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 Origineel bericht van: Creatura 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E (alles in twin-uitvoering) Nou , mijn persoonlijke ervaring: Je zal ontvangst krijgen , maar 13° & 9°oost zal je aan mekaar vastbinden voor goed signaal !! (Zoals ik heb gedaan met ty-rips) Ook voor 19,2° & 23,5°oost geeft dit het beste resultaat !! De reden de LNB heeft de ene kant de vijs om de LNB vast te zetten in de houder , vanaf 5° is er totaal geen probleem om 2 houders te zetten !! Om eerlijk te zijn , alps LNB zijn toch een goede keus: - in de Benelux zit je toch perfekt in de beam - goedkoop - past makkelijk tegen de LNB houder C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
edbe Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 ik heb vandaag ff wat geknutseld aan m'n T55, heb nu een opstelling van 28 oost tot 12 west.... maar kan ze nog niet allemaal bekijken omdat ik nu een 8/1 switch hebt. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
cookie monster Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Die 2 laatste LNB's voor 12,5°W & 8°W , die gaan sowieso niet !! Maar ik ben benieuwd naar het resultaat van ontvangst in de getoonde opstelling , laat ons iets weten , aub ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast gerard0610 Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Origineel bericht van: Edbe ik heb vandaag ff wat geknutseld aan m'n T55, heb nu een opstelling van 28 oost tot 12 west.... maar kan ze nog niet allemaal bekijken omdat ik nu een 8/1 switch hebt. Ik zie dat je, bij de uitbreiding op West, je de klemmen hebt gebruikt welke orgineel gemaakt zijn om rioleeringsbuizen (rond 40mm)vast te zetten. Klopt dit? Maar kan je voor mij detail foto('s) maken van deze uitbreidingsconstructie. Het ziet er bijzonder stevig uit. Bevestigingsplaat. De klemming constructie enz. Dit alles in het kader van: "beter goed gejat dan slecht gemaakt". Groet Gerard
edbe Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 @ cookie monster nou de 8 west krijg ik normaal en goed door, alleen de 12 west moet ik nog iets beter afstellen, krijg op dit moment enkele zenders door, maar ik moet wachten op mijn 10/1 satconn switch. @ gerard0610 hier een foto van mijn constructie (zal morgen een close up foto van maken) 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast gerard0610 Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Goh, dat ziet er goed uit en het copieren waard. Ik ben benieuwd naar de detail foto's. Mag ik vast op voorhand vragen waar de metalen (zwarte strip) vandaan komt. Interessant is ook hoe je het allemaal stevig in elkaar gekregen hebt. Fijn dat je me verder wil helpen. Groet Gerard
cookie monster Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Origineel bericht van: gerard0610 Mag ik vast op voorhand vragen waar de metalen (zwarte strip) vandaan komt. Je kan degene nemen van de volgende: C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
edbe Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 het is eerder deze beugel (er zit een dikke zwarte strip eraan) 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
edbe Geplaatst: 28 juni 2008 Geplaatst: 28 juni 2008 hier de foto's van mijn constructie 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast gerard0610 Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 Dat is een stuk duidelijker 1) Vraag 1a) Klopt het dat je de 40mm afvoerbuisklem hebt gebruikt (ipv de orginele klem) zodat ze dichter tegen elkaar geplaatst kunnen worden? Vraag 1b) Of kan je deze beugel ook kopen met slechts een officiele bijbehorende klem, en dat je de 40mm afvoerbuisklem hebt gebruikt om kosten te sparen? 2)De meest belangrijke wat nog niet duidelijk is: Waar heb je dat grijze(kunststof?) verbindingsstuk tussen de 40mm afvoerbuisklem en de zwarte beugel vandaan? Ik begrijp niet goed hoe dat zit, constructie tecnisch gezien. Bedankt voor je hulp. Groet Gerard
edbe Geplaatst: 29 juni 2008 Geplaatst: 29 juni 2008 Vraag 1a) Klopt het dat je de 40mm afvoerbuisklem hebt gebruikt (ipv de orginele klem) zodat ze dichter tegen elkaar geplaatst kunnen worden? ik heb deze gebruikt om de lnb's korter bij de zetten (heb ze gebruikt voor 9/7/5 oost, maar vondt 7 oost overbodig en heb deze weer weg gehaald Vraag 1b) Of kan je deze beugel ook kopen met slechts een officiele bijbehorende klem, en dat je de 40mm afvoerbuisklem hebt gebruikt om kosten te sparen? deze pvc beugels kan je kopen bij iedere ijzerboer en hebt het niet gedaan om te kosten te sparen, maar zo kan je wel meer lnb's erop monteren 2)De meest belangrijke wat nog niet duidelijk is: Waar heb je dat grijze(kunststof?) verbindingsstuk tussen de 40mm afvoerbuisklem en de zwarte beugel vandaan? Ik begrijp niet goed hoe dat zit, constructie tecnisch gezien. bedoel je dat "witte blokje" ? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen