Ga naar inhoud

Wavefrontier T90 met verlenging; ASTRA 2 tekort signaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoop dat iemand een gouden tip heeft. Ik heb inmiddels mijn WF T90 schotel geplaatst met de bekende verlenging zoals AlanS die heeft, maar krijg het maar niet voor elkaar om een goed signaal te krijgen van de Astra 2 satelliet. De hispasat aan de andere kant geeft geen probleem. Ook de Astra 3A die naast de Astra 2 zit kan ik goed ontvangen. Ik heb de 0 van de WF uitgericht op de Thor en dat werkt ook prima.

Met de satfind functie van de dreambox heb ik wel signaal gevonden maar met veel BERen. Mijn satfindertje piept verder ook prima. Ik woon in Almere en heb vrij zicht.

Zit de Astra 2 teveel op "het randje" waardoor uitrichten met verlenging heel moeilijk wordt? Het schijnt mogelijk te zijn maar hoe?

Geplaatst:

Het makkelijkste is om naast je wavefrontier te staan met een ontvanger een een tv'tje. Zet je ontvanger op een vrij kanaal bijvoorbeeld BBC en sluit een losse lnb rechtstreeks aan op je ontvanger. Beweeg dan de lnb ter hoogte van je verlenging en zoek de lokatie waar je ontvangst hebt. Wanneer je die gevonden hebt weet je op welke hoogte je lnb van de rail moet zitten en hoeveel je eventueel je verlenging bij moet buigen.

Geplaatst:

Ik heb inderdaad met een ontvanger en een TV ernaast gestaan en dan de satfind functie van de dreambox. Als ik daar echter een transponder eindelijk op 70% had staan en een andere transponder koos was het weer een al al BER.

Ik denk echter dat ik sowieso iets niet helemaal goed heb gedaan. Is het de bedoeling dat je de verlenging ook buigt in de vorm van de originele rail? Zo ja, hoe doe je dit? Het buigen is met de hand niet te doen. Kun je die vorm aanbrengen met hulp van een pijpen buigtang die je bij de praxis kunt huren? Zou hier het probleem in kunnen zitten?

En als je die ook nog de zaak omhoog moet buigen, hoe heb je dit gedaan? De verlenging er weer afgehaald en dan weer buigen? Ik heb gelezen dat sommigen de LNB van de Hispa hoger moesten plaatsen. Bij mij leek het er echter sterk op dat de Astra2 juist hoger moest, de hispa werkte direct op de normale verlenging.

En ten slotte; welke SNR haal jij op Astra2? Ik kwam met "de hand" niet hoger dan 74% en dan ook nog op een specifieke transponder.

Geplaatst:

Nou heb ik net duwgati gelezen enne.... puike uitleg! Op veel andere plaatsen lees ik dat hij ook nog omhoog moet, dus wel zelfde radius volgen maar hoger als de andere lnb's (enkele cm's).Dat zie ik hier niet terug. Of is dat hoger verhaal niet waar?

Geplaatst:

Het kan zijn dat als je hem iets omhoog buigt je signaal ietwat sterker wordt.

Maar dan heb je het over een minimale afstand. Als jij genoeg lengte pijp in de rail laat vallen en deze vastschroeft dan kan je het naar boven buigen doen terwijl de pijp in de rail zit. Maar eerst kijken of dat wel verschil uitmaakt.

Geplaatst:

En de SNR (op BBC) wat is daar haalbaar?

En kan het kloppen dat in mijn geval de Astra2 juist omhoog moet staan ipv de hispasat die jij omhoog hebt gebogen?

Geplaatst:

Ligt eraan waar je woont. Hier in het zuidwesten komt de BBC op 87% binnen op de rail. Buiten de rail moet je er maximaal 10% afdoen.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen