mlsn Geplaatst: 1 maart 2006 Geplaatst: 1 maart 2006 kan me iemand vertellen hoe de schaalverdeling op deze schotel is. heb ooit gelezen/gehoord dat de schaalverdeling van deze schotel afwijkt. wil deze keer alles goed instellen zoals het hoort. de schotel is gemonteerd op een geotrack h-120 deze staat ingesteld ergens op de latitude 51/50, of elevation 40/39. op welk punt moet ik de schotel instellen. DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.
Triax-88 Geplaatst: 1 maart 2006 Geplaatst: 1 maart 2006 Het beste kun je hem handmatig uitrichten met een satfinder of nog gemakkelijker met een TV erbij. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
mlsn Geplaatst: 1 maart 2006 Auteur Geplaatst: 1 maart 2006 dat heb ik gedaan, had hem eerst op 40 staan, nu staat 'ie ergens tussen de 32/34 de laatste genoemde positie is uitgericht op sirius. had voorheen, voordat ik met dit klusje begon gewoon perfect beeld bij de hotbird, astra 19,2 en astra 28,4 eigenlijk alles. las op internet dat bij de gebruikshandleiding van stabmotoren er een een bijlage was opgenomen met de verschillende inclinatiewaarden van schotels. moet straks maar eens proberen hispasat te vinden. DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.
Gast Geplaatst: 1 maart 2006 Geplaatst: 1 maart 2006 Ik moet je eerlijk zeggen dat ook ik steeds meer "op het gevoel" uitricht. Maar die schaalverdelingen zijn dan ook niet echt heilig hoor. Gewoon met een satfinder globaal uitrichten, dan de receiver eraan en fijnafstellen is wat mij betreft de beste methode. En niet te vergeten de skew, nooit geweten dat daar zo'n voordeel mee te halen valt. Groet, Ger
mlsn Geplaatst: 1 maart 2006 Auteur Geplaatst: 1 maart 2006 ja, had net een aantal berekeningen laten maken op satlex.de of zoiets. zag dat er inderdaad iets met de lnb gedaan kan worden, hoe moet die staan, een beetje naar links, rechts? DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.
opzolder Geplaatst: 1 maart 2006 Geplaatst: 1 maart 2006 Antwoord 1: Aangezien je een gemotoriseerd systeem hebt, moet ie er in principe recht in zitten. De motoras zorgt voor de juiste stand van de LNB t.o.v. een satelliet. Antwoord 2: Wanneer je eenmaal voldoende satellieten hebt gevonden, kun je proefondervindelijk kijken of een klein beetje draaien links of rechts nog iets toevoegt aan je signaalkwaliteit. Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen