Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is voor mij tijd geleden maar chipcat23 werkt niet meer. Kan iemand mij alsjeblieft helpen???

Alle settingen zijn goed op apparaat. Wegens win 2000 prof. staat chipcat op 6 mzh. TOCH steeds LOADER DOESN'T WORK. Lezen, verifieren, en blank check werken gewoon. Hiervoor nooit gehad. Wel heb ik andere voeding nu maar weet niet of hier het probleem zit. Huidige voeding is 13.8 Volt en 5 Amp Continuous. AUB Helpt u het is zo saai zonder TV met het slechte weer buiten.

Geplaatst:

13,8Volt zal wel net iets te weing zijn.

Op de VP-20 zit een spannings regelaar 12Volt (7812), deze moet op zijn ingang een spanning van minimaal 2Volt hoger dan zijn uitgang hebben.<p>Dus +/- 14 Volt minimaal.

Meet voor de zekerheid de spanning even, vaak geeft een 13,8Volt voeding een iets hogere spanning af.<p>WaferJo. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

dit klinkt mischien een beetje raar maar als ik chipcat open via snelkoppeling op bureaublad,werkt het niet ga ik naar de oorspronkelijke lokatie van chipcat werkt het wel.

met het programmeren van een funkaart met de vp20 komen ook wat trucjes aan te pas .deze kaart moet ik eerst wissen met ic prog vervolgens kan ik hem met chipcat proggen.

Geplaatst:

nog iets vergeten te vertellen,een tijdje geleden dacht ik dat mijn vp20 defect was .het probleem zat in het moederboard van mijn pc.

Geplaatst:

ik weet dat de vp20 gevoelig is voor de juiste

spanning maar die 0.2 volt is het echt niet.

ik denk dat pitie met een voeding van een 27mc

of iets dergelijks werkt en ik kan je uit praktijk

ervaring zeggen dat die goed werken op de vp20<p>@pietie

heb je die weerstand op de onderzijde

van de print ook geplaatst zo nee gewoon

doen zo ja heb ik deze vraag niet gesteld.

Geplaatst:

Je hebt de VP-20 op 6MHz staan, staat de software ook op 6MHz ?<p>WaferJo. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

He Jongens bedankt voor jullie hulp. Ik heb alles op 6 mhz staan en de voeding is inderdaad van 27mc. Die gekke VP20 heeft altijd gewerkt en heb niets veranderd buiten de voeding dan. De oude was uit auto gejat. Ik ga toch ff proberen met andere voeding (regelbare). Als het dit niet is dan ga ik weer bij jullie zeuren. Nogmaals kei (brabant)bedankt voor genomen tijd en moeite. En goei jaarwisseling.

Geplaatst:

Laat sowieso ff weten wat het was als hij het

wel weer doet dat is altijd makkelijk voor de

volgende met het zelfde probleem

Geplaatst:

He Evil one,<p>Het was de programmer die naar de kl.. was. Het was dus geen software of andere probleem. Toch ALLEMAAL bedankt voor aangeboden hulp en meedenken. Heb gehoort dat VP20 erg gevoelig is voor spanning eroplaten staan bij niet gebruiken. Ook dat de computer de progger sloopt als je hem aangesloten laat zitten Ik weet niet of die wijsheid juist is maar ja. Heb nu en mastereII aangeschaft en werkt gewerldig met alle softw. Wel duur maar hobbies kosten euro's.

Bedankt

• 3 weken later...
Geplaatst:

een 7812 heeft minimaal 15V nodig + de 0.6V over de diode<p>dus houdt maar 16v aan een goedkope ongestabiliseerde adapter werkt het best m.a.w. hoe goedkoper hoe hoger de spanning.

meet achter de 7812 of er 12v staat zoja klaar<p>gr Knutsel

Geplaatst:

@Nok,

Dat probleem van het niet goed wissen zit 'm niet in de vp20 maar in ChipCat. Die heeft daar problemen mee. Je kunt je kaart wissen met ICprog voordat je met ChipCat gaat programmmeren of je gebruikt meteen ***geen-reclame***, dan ben je meteen van dat soort problemen verlost.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.