dannyboy Geplaatst: 4 maart 2006 Geplaatst: 4 maart 2006 Hoi, Heb onlangs fedora 4 geinstalleerd, maar bij de installatie niet gekozen voor een firewall. Als ik nu alsnog die firewall zou willen , hoe moet ik dat dan activeren of installeren?? Iemand zei me de firewall niet te installeren als ik een cardserver ga installeren. Heeft een firewall nadelige gevolgen voor je cardserver? Alvast bedankt en de groeten, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Gast Geplaatst: 4 maart 2006 Geplaatst: 4 maart 2006 Citaat: Hoi, Heb onlangs fedora 4 geinstalleerd, maar bij de installatie niet gekozen voor een firewall. Als ik nu alsnog die firewall zou willen , hoe moet ik dat dan activeren of installeren?? DB Rode hoed-->Systeeminstellingen-->Beveiligingsniveau-->rootwachtwoord intyppen-->hier kan je de firewall aan -uitzetten.
dannyboy Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Geplaatst: 5 maart 2006 Rode hoed --> Systeemeigenschappen --> en vanaf hier kan ik het niet meer vinden De door jouw genoemde keuze beveiligingsniveau-->rootwachtwoord etc... zie ik nergens. Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Gast Geplaatst: 5 maart 2006 Geplaatst: 5 maart 2006 Jij spreekt van systeemeigenschappen, terwijl erbij mij duidelijk systeeminstellingen staat te lezen! Maar goed... Doe: Alt+F2 Bovenaan in het zoekvenster geef je onderstaande string op: system-config-securitylevel En dan klik je op Uitvoeren (rechts onderaan)
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 John ik probeer dit allemaal maar er werkt niets hoe krijg ik de firewall uit
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 Dan doe je Alt+F2 Dan opent er een toepassings venster Daar typ je: system-config-securitylevel Nu moet je root wachtwoord ingeven in een raampje Dan kom je in het beveiligingsniveau configuratiescherm. Een van de eerste opties hier, is de firewall aan-of uitzetten
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 het is net of het beveileging weg is maar ik kan niet op vreemde poorten naar binnen of naar buiten
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 Als je nu via rode hoed-->Systeeminstellingen-->zie je daar dan geen Beveiligingsniveau staan ?
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 ja en daar klik ik op en dan gebeurd er ook niks
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 Dat is niet normaal...normaal opent er nu een raampje waar jij je rootwachtwoord moet intyppen. Doe eens Ctrl + Alt + F5 log in als root achter de knipperende cursor geef je rootwachtwoord en doe dan :system-config-securitylevel Daar kan je nu je firewall aan -en uitzetten
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 Met "Alt + F7" kom je terug naar het grafische hé !
Gast Geplaatst: 14 april 2006 Geplaatst: 14 april 2006 gelukt bedankt met ctrl alt f5 in met ctrl alt f7 kwam ik weer terug groet Fredo
Gast Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 BIG JOHN, ook namens mclaren1001 nogmaals dank. loopt als een tierelier.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen