Rocketscientist Geplaatst: 4 maart 2006 Geplaatst: 4 maart 2006 Ik kocht vandaag op devlooienmarkt een Sony MP3 speler met een kapot display. In dit apparaat zit een harddisk die ik wil gaan gebruiken voor een notebook o.i.d. Bestaat hiervoor een adapter of zo. Het aantal "gaatjes" lijkt precies op die in een compact flash card. Wie weet iets? Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Gast Geplaatst: 5 maart 2006 Geplaatst: 5 maart 2006 Een notebook heeft over het algemeen ook deze aansluiting zitten. Wil je deze harddisk gebruiken voor in je pc dan kan je deze adapter gebruiken.
Rocketscientist Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Geplaatst: 5 maart 2006 Bedankt, gauw morgen naar de computerboer kijken of ze me kunnen helpen. Ik heb behoorlijk gezoht op internet, maar niet gevonden. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
wammeswaggel Geplaatst: 5 maart 2006 Geplaatst: 5 maart 2006 Zo te zien is het een 1.8 inch HD en die werken op 3.3V en niet op 5V (zoals een 2.5"). Ook daar zijn framepjes voor te koop. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 8 maart 2006 Geplaatst: 8 maart 2006 nOU IK GOED KIJK DENK IK DAT JE GELIJK HEBT WAMMES. OEPS CAPS LOCK Ik dacht dat het een 2.5 inch drive was.
Rocketscientist Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Geplaatst: 8 maart 2006 Een verloopje vinden voor deze harddisk is vrij lastig. Via via ben ik bij een fabrikant terecht gekomen die ze verkoopt voor USD 1,75.( nu nog naar NL zien te krijgen voor weinig ) Ik ben voor de zekerheid ook even bij die computertoko met ongeregelde handel bij jou in de straat geweest en die hadden zelfs nog nooit zo een drive gezien.Vonden het wel een snoepie. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Barabas Geplaatst: 8 maart 2006 Geplaatst: 8 maart 2006 Ga maar eens met google zoeken op 'ide compactflash adapter' hier zit ook meestal een 5 naar 3,3 volt aanpassing op. Suc6 Dat zeg ik... lezen!
Rocketscientist Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Geplaatst: 8 maart 2006 Citaat: ide compactflash adapter Had ik ook al aan lopen denken, maar dan moet je de 2 beugeltjes wegbreken die het kaartje op zijn plaatshouden. [color:"red"]De oplossing [/color] Jammer dat Bigfoot in Shanghai zit en niet in HongKong, anders had die er eentje mee kunnen nemen Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Gast Geplaatst: 8 maart 2006 Geplaatst: 8 maart 2006 Of je laptop moet een compact flash lezer hebben...... Volgens mij noem je deze CF formaat schijven trouwens normaal gesproken microdrives.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen