Ga naar inhoud

Hulp gevraagd voor vervangen van DDR2 Ram-geheugen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje over het RAM geheugen van/voor een Dell 670

Dell wil geen non-ECC DDR2 geheugen herkennen.

Ik heb maar 2x256 DDR2 registered en wil vervangen naar 2x 1Gig non-registered.

Wie weet een truc of een mogelijkheid zodat de Dell-670 wel non-ECC DDR2 (non registered) geheugen herkent??

Geplaatst:

Registered is niet hetzelfde als ECC.

Registered geheugen heeft tussen de eigenlijke RAM chips en de aansluiting nog een buffer chip. Dat wordt gedaan om eeb betere signaal kwaliteit over (relatief) lange signaal leidingen te waarborgen. Je ziet registered geheugen daarom alleen in grotere servers.

ECC voegt fout correctie toe, zodat kleine fouten (enkele bits) automatisch opgelost worden.

Bij mijn weten heeft registered geheugen altijd ook ECC aan boord, maar unregistered geheugen kan ook ECC hebben.

Blijft over de vraag wel type geheugen jij nu hebt, ik kan mijn niet goed voorstellen dat het registered is.

Geplaatst:

Je hebt helemaal gelijk, ik haal ze door elkaar (registered en ECC) het is natuurlijk niet hetzelfde.

Echter, wel zie ik een overeenkomsten. Zo zie ik bij registered Ram ook altijd de/en "foutcorrectie" toegepast, ofwel ECC.

Het meest voorkomende geheugen nu is DDR2 en is niet registered, maar ook non-ECC.

De Dell server670 "kijkt" dus enkel naar registered en dus (tevens) ECC DDR2 RAM, zodra er non-registered wordt geplaatst (enkel of erbij) start de Dell nog niet eens op.

Nu ben ik op zoek naar de truc en/of handeling zodat ook het goedkopere DDR2 geheugen wordt herkend.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen