Con Geplaatst: 6 maart 2006 Geplaatst: 6 maart 2006 Sane geinstalleerd. Xsane geinstallerd. En toch zegt Linux dat geen Scanner is gevonden. Terwijl in de database mijn scanner wel voorkomt. En wel de HP Scanjet 5100c. Toch al gauw zo'n 10 uur aan het zoeken geweest op zowel de site van HP, Sane en Suse. Resultaat 0,0. Wie duwt mij de goede richting in. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 6 maart 2006 Geplaatst: 6 maart 2006 Nochtans heb ff gekeken op de site van Sane en jouw type scanner wordt volledig ondersteund. Hoe is dat weeral bij SuSe...ik dacht via Yast kan je je hardware proberen te installeren toch ?
Con Geplaatst: 6 maart 2006 Auteur Geplaatst: 6 maart 2006 Klopt, eerst geprobeerd zonder de hulptroepen van Sane en Xsane waarbij bij het installeren wel de scanner werd genoemd maar bij het selekteren niet als zodanig werd geaccepteerd. Na installatie van Sane en Xsane idem dito. Terwijl inderdaad mijn scanner (parallel) wel wordt ondersteund zoals ik heb begrepen en gelezen. Kortom, vreemd. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Wifi Geplaatst: 7 maart 2006 Geplaatst: 7 maart 2006 Wat ik mij kan herinneren van mijn eigen HP scanner is dat je hem installeert en diret moet configureren. Sla je de laatste actie over dan zal de scanner niet werken. Probeer dat eens. Configureren doe je direct bij de installatie trouwens, daarvoor hoef je niet naar een separaat menu te gaan.
Con Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Geplaatst: 7 maart 2006 Waarmee heb je hem geinstalleerd? Ik probeer het met Yast(2) maar krijg geen gelegenheid tot configureren. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Wifi Geplaatst: 7 maart 2006 Geplaatst: 7 maart 2006 Ik zal vanavond als\ik thuis ben even voor je kijken waar dit zit. Mijn scanner is trouwens een 4100c.
Con Geplaatst: 7 maart 2006 Auteur Geplaatst: 7 maart 2006 Is dat niet bijna (hoop, hoop) hetzelfde? Ik hoop dat je snel thuis bent. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Wifi Geplaatst: 7 maart 2006 Geplaatst: 7 maart 2006 Ik ben zojuist thuis. Blijkt dat die config waar ik het over heb niet van toepassing is op de scanner (helaas). Bij mij is deze via USB in de wizard herkend en geinstalleerd. Wat mij opvalt is dat je er een PPSCSI driver naast moet installeren en een epst module, wellicht ook benodigd voor de paralelle variant. Dit in tegenstelling tot die van mij die vanuit de box op USB standaard wil werken. Wellicht dat je deze stap over het hoofd hebt gezien!? Ik volg je posting morgen wel even op de zaak. Gr
Con Geplaatst: 8 maart 2006 Auteur Geplaatst: 8 maart 2006 Daarom heb ik Saee en Xsane geinstalleerd. met de beleving dat PPSCSI geen probleem meer mocht zijn. Jammer maar helaas. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
rudolfdebeer Geplaatst: 8 maart 2006 Geplaatst: 8 maart 2006 Usb scanners moet je bij SUSE met een extra perlscriptje installeren die de scannner initialiseert met de firmware. Heb daar ook lang meegedonderd met een Agfa usb snapscan e26. Uiteindelijk werkend gekregen. Bij deze scanner zal er wel ietsje anders moeten lopen. Voor de Agfa e 26 moest ik dit oproepen tesamen met de bijbehorende bynary firmware file bij de windowsversie meegeleverd. #!/usr/bin/perl sub inquiry { @cmd = (0x12,0x00,0x00,0x00,120,0x00 ); usb_cmd(@cmd); usb_read(8); $inq = usb_read(120); usb_read(8); $ivendor = substr($inq,8,8); $iproduct = substr($inq,16,16); $irev = substr($inq,32,4); $ifirmware = substr($inq,96,22); if($verbose) { print "Scanner Information (from scanner)\n"; print "\tVendor: $ivendor\n"; print "\tVersion: $irev\n"; print "\tModel: $iproduct\n"; print "\tFirmware date: $ifirmware\n"; print "\n"; } } sub upload_firmware { $filename = shift; open FIRM, "<$filename" or die("Can't open $filename"); undef $/; $firmware = ; close FIRM; $info = substr($firmware, length($firmware)-128); $chip = substr($info,0,5); $vendor = substr($info,0x5,0x8); $model = substr($info,0xd,0x10); $version = substr($info,0x1d,5); $size = substr($info,0x22,0x2); $size = ord(substr($size,0,1)) + (ord(substr($size,1,1)) << 8); $fdate = substr($info,0x26,22); if( $vendor eq $ivendor && $model eq $iproduct && $fdate eq $ifirmware ) { if($verbose) { printf "Firmware is up to date.\n"; } return 1; } if($verbose) { print "Firmware Information (from file)\n"; print "\tChip: $chip\n"; print "\tVendor: $vendor\n"; print "\tVersion: $version\n"; print "\tModel: $model\n"; print "\tFirmware date: $fdate\n"; print "\tSize: $size\n"; print "\n"; } @cmd = (0x2a,0x00,0x87,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00); $cmd[7] = $size >> 8; $cmd[8] = $size & 0xff; usb_cmd(@cmd); usb_read(8); if($verbose) { print "Uploading new firmware...\n"; } usb_write(substr($firmware,0,$size)); sleep(1); if($verbose) { print "Done!\n"; } return 0; } sub print_binstr { my $str = shift; for($i=0; $i= 1) { $device = shift(@ARGV); } else { $device = "/dev/usbscanner"; } open(S,"+>$device") or die("Can't open scanner device"); inquiry(); if(!upload_firmware($ARGV[0])) { inquiry(); } close S; exit 0; Gewoon nog eens goed googlen in de linux forums. SUSE belooft veel met Yast maar valt altijd tegen. Ook nadeel van Linux: doet alleen goed met zeer beperkte groep geluids-, tv-kaarten etc................. Nadeel van open source...................... Greetz, Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen