Ga naar inhoud

Geen beeld op spaun sms 5801 NF 2 X duo in, 8 out

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook geplaatst in: schotelpark

Goedenavond satkijkers.

Een paar maanden geleden heb ik een huis in Duitsland gekocht met daarin een satelliet TV installatie met 8 aansluitingen. Deze worden gevoed door een Spaun SMS5801NF multiswitch, die weer is aangesloten op twee duo LNB's. Ik zou daar volgens de Oekraiense bewoner vier ontvangers onafhankelijk van elkaar op moeten kunnen aansluiten.

Ik wil gebruik maken van een Strong SRT8000 met orig. firmware en een Philips 6073 met Euromuis. Die had ik al.

U raadt het al, natuurlijk geen signaal.

Tot zover ben ik gekomen: De ontvanger rechtstreeks aan de LNB aangesloten. Met de instellingen voor Astra2 krijg ik na opnieuw richten van de schotel een sterk signaal op de signaalsterktemeter. De schotel stond vermoedelijk op Hotbird. Maar op het normale TV scherm verschijnt het icoontje dat er geen signaal is. Heb dus ook geen beeld of geluid.

Kan het zijn dat er nog analoge LNB's op zitten? Heb ik ondanks kompasgebruik toch een verkeerde satelliet te pakken? Ik heb de hoogterichting van de schotel niet gewijzigd. Communiceert de de firmware niet met de Spaun?

Ik heb alle mogelijke combinaties met DiSeq en Toneburst uitgeprobeerd, geen resultaat.

Graag julie advies,

Vriendelijke groet

Roel

P.S.

Mijn signature klopt nu dus niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen