Ga naar inhoud


Topfield : TF7000HT_blacksm / silversm


Sigma

Aanbevolen berichten

Citaat:
Waarschijnlijk omdat HDTV een veel hogere bitrate heeft dan SDTV door de resolutie die 2x zo groot is (een veel hogere interlaced and progressief scan), dus heb je een veel grotere schijf nodig.

 

Daar staat tegenover dat HDTV in MPEG4 uitgezonden wordt (gaat worden), en dan heb je een veel hogere compressie. De MPEG stroom wordt opgeslagen, en dus zou het best eens zo kunnen zijn dat 1 uur TV in SDTV (MPEG2) net zoveel opslagruimte vraagt als 1 uur in HDTV (MPEG4).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk omdat HDTV een veel hogere bitrate heeft dan SDTV door de resolutie die 2x zo groot is (een veel hogere interlaced and progressief scan), dus heb je een veel grotere schijf nodig.


Daar staat tegenover dat HDTV in MPEG4 uitgezonden wordt (gaat worden), en dan heb je een veel hogere compressie. De MPEG stroom wordt opgeslagen, en dus zou het best eens zo kunnen zijn dat 1 uur TV in SDTV (MPEG2) net zoveel opslagruimte vraagt als 1 uur in HDTV (MPEG4).


Yep, maar voorlopig nog steeds Mpeg2.
Denk je ook niet dat deze bitrate de reden kan zijn waarom ze er geen PVR van gemaakt hebben? Niet alleen heb je meer schijfruimte nodig maar ook een schijf die sneller is.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ranon met deze opmerking "sigma is een prima jongen maar wil ons graag laten zien dat hij belangrijk is," zit je de sfeer in dit topic te verzieken.

Dat leidt tot geruzie en tot offtopic reakties.

Ik zou je vriendelijk willen verzoeken dit niet meer te doen.

als je je stoort aan een user negeer hem dan gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Denk je ook niet dat deze bitrate de reden kan zijn waarom ze er geen PVR van gemaakt hebben?

 

De TF7000 is blijkbaar wel een PVR, zie dit verhaaltje:

 

 

Citaat:
Topfield to release twin tuner HD PVR with 200GB of storage.

 

Topfield's long awaited twin HD tuner PVR is due for release in late March 2005 with an expected recommended retail price of around $2,000.

 

Topfield Australia's Managing Director Jai Kemp says "The TF7000PVRt has two tuners allowing you to record two channels simultaneously and you can even play back a previously recorded program at the same time (as recording another). It will also give you full picture-in-picture on any TV".

 

The TF7000PVRt comes standard with a 200GB hard drive which Topfield claims recording capacity of around 30hrs of HD content or over 70hrs of SD content. The HD-PVR includes a HDMI audio/video output and comes with fully host supported USB and Ethernet Input/Outputs backed up by a Linux operating system which will allow users to customise and add their own applications, enabling the uploading of MP3.s, photos and programs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grunnsat

 

daar sla je de spijker nu precies op zijn kop

 

heb hier alle info liggen over de nieuwe tuners dus dat was bij mij al bekent maar gezien het fijt hoe het er hier aan toe gaat in dit topic voel ik mij niet geroepen meer dit te melden het is nu voor de twede keer dat ik hier met ranon woorden krijg en dat iedereen zich uit en daar is dit forum niet voor.

 

het is zoals Alan S schrijft wil je het niet lezen dan lees je het niet

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het is zoals Alan S schrijft wil je het niet lezen dan lees je het niet

 

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Laat ieder in zijn waarde en begin niet aan persoonlijke aanvallen of kwalifikaties.

 

Maar om terug te komen op de TF7000. In Australië gebruikt men MPEG2 voor de terrestial uitzendingen, dus ga ik er gemakshalve maar vanuit dat de TF7000 geen MPEG4 aan kan. Dat betekent dat het chassis van de TF7000 niet bruikbaar is voor Europese satelliet ontvangers, omdat hier de standaard MPEG4 zal worden (alle TF5xxx receivers gebruiker immers ook hetzelfde basis chassis, of het nu een S, T of C versie is).

 

Kortom, een leuke ontvanger maar niet voor ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@grunsat,

 

Er werd in 2004 al gesproken over een topfield 7000 pvr (door satwatcher en in het duitse topfield forum)

 

Sigma zegt alle info te hebben.

Maar kijk nu eens naar de eerste mail van dit Topic daarin schrijft Sigma over de 7000HT (en niet de 7000PVR versie) en de 7000HT is GEEN pvr.

Dus heel terecht dat Chevy vraagt waarom ze er geen harde schijf in zetten.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

grunnsat

 

As for the showcase in Dubai, we show the HD STB there.

 

HD STB will be take a time to release into the market and we also are developing the HD PVR.

 

Thank you for kind interest in the new models.

 

Marketing team

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@grunsat,

Er werd in 2004 al gesproken over een topfield 7000 pvr (door satwatcher en in het duitse topfield forum)


Dat was inderdaad meen ik de ontwikkeling van een "normale" satellietontvanger, zonder HD mogelijkheden. Deze zou op Linux moeten werken en zo als eerste in een DVB-T uitvoering voor de Australische markt beschikbaar komen. Die hele ontwikkeling van de 7000 heeft zo lang in beslag genomen dat men met het aankomende HD verhaal er direct een HD ontvanger van heeft gemaakt en dan wel direct in DVB-S uitvoering. Wat ik begrepen heb is nu ook het Linux verhaal in deze ontvanger verdwenen.

Wat de toekomst voor Europa gaat brengen. Ik denk dat je gewoon een soortgelijke ontvanger zal krijgen van Topfield maar dan hardwarematig geschikt voor de Europese markt. Buitenkantje zal wel hetzelfde blijven. Topfield is niet al te scheutig met nieuwe uiterlijk van ontvangers hebben we in het verleden al mogen zien.

Zoals eerder gezegd heeft de Koreaanse top van topfield verleden jaar Duitsland bezocht en daar onder andere ook met het Duitse Premiere gepraat over Premiere goedgekeurde HDTV satellietontvangers voor dit pakket. Toen is duidelijk geworden dat Topfield zeker niet de eerste zou zijn die met een HD satellietontvanger met DVB-S2/MPEG4 zou komen maar dat men zeker voor het einde van 2006 met een HD satellietontvanger zou komen. Of die ook in Nederland beschikbaar komt is dan nog maar de vraag natuurlijk. Trend is wel dat men eerst in deze gevallen de Duitse markt verzadigd met voorraad en als dit gebeurd is dat men met een Europese variant op de markt verschijnt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satshop waar ik regelmatig wat spulletjes afneem zit op de beurs in dubai.

Hij heeft me beloofd wat foto's te sturen van de topfield ontvangers op de beurs. Misschien geeft dat wat duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even een foto opgezocht en dit is het model wat eigenlijk als eerste uit zo komen zie foto ziet er toch heel anders uit dit is de TF7000PVRt

 

1107994-TF7000PVRtcomingsoon.JPG

 

Dit model is er niet gekomen omdat Topfield problemen had met de levering van Chip van Chip leverancier

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...