Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

even vooraf: Ik heb proberen te zoeken maar krijg zoveel hits op de keywords dat er ergens wellicht de goede info maar door de bomen het bos niet meer zie. Maar dat hoor ik dan wel!

Mijn probleem is het volgende :

Op mijn harddisk heb ik diverse dvd's staan. Mijn dreambox kan alleen mpeg2 files afspelen. (ook wel vobs maar dan zonder geluid)

Nu wil ik de dvd omzetten naar mpeg2, zonder menu maar wel b.v. met de nederlandse taal vast ingebakken en/of de nederlandse ondertitels vast ingebakken.

Nu begrijp ik dat daar wel progjes voor zijn (b.v. ahead video ripper) maar die begint zwaar te converteren terwijl alle info's in de vobs al in mpeg2 is (zover ik weet).

Is er nu geen programma waarmee ik dus een dvd structuur open, aangeef welke subs en welke taal deze vervolgens in een zeer hoog temp omzet naar 1 grote mpeg2 file (niet echt converteerd want is al mpeg2) en de taal en subs dus permanent maakt ?

Geplaatst:

Via DVD2SVCD (zie www.doom9.org of www.doom9.nl) kan je DVD's met audio en subtitles omzetten naar mpeg2 (svcd) wat direct afspeelbaar is door de dreambox. Je moet wel even een paar parameters goed zetten. Het is wel lastig als je AC3 (Dolby Digital met meer kanalen) in je woonkamer wil, en de film ook in de slaapkamer direct via de tv wil afspelen. Maar het kan wel. Ik kijk mijn DVD's nu vanaf een woon- en slaapkamer via mijn netwerk. Geen gesjouw met DVD's en eigenlijk zelfs geen DVD spelers nodig, in elk geval geen twee.

Op een hoge bitrate is de beeldkwaliteit uitstekend, en AC3 audio is zelfs zonder kwaliteitsverlies. Het omzetten kan wel 8 uur duren. Je kan ook schijfruimte besparen en het beeld meer comprimeren. Er zijn ook gratis encoders, maar tot nu toe (2 weken) gebruik ik TMPGEnc als mgeg encoder bij DVD2SVCD. Daarvoor moet je na een maandje wel $37 betalen.

Citaat:
TMPGEnc 2.521 - note: MPEG-2 support expires after 30 days unless you live in the future

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen