Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier twee digitale satontvangers, waarbij er 1 een lnb out heeft. Nu wou ik deze uitgang doorlussen naar de tweede ontvanger maar dit werkt niet.

Alleen bij aan en uitschakelen van de ontvanger geeft hij even signaal.

Waar is die lnb out dan eigenlijk goed voor ?

Geplaatst:

Heb je de receiver met LNB out uitgeschakeld om de andere te gebruiken ?

Geplaatst:

Op het moment dat je de receiver met de doorlus uitschakeld, gaat de tweede ontvanger pas aan. Zodra je deze weer inschakeld, is de doorlussing uitgeschakeld. Dat is noormaal.Er kan immers mar 1 ontvanger tegelijk spanning op de LNB zetten.

Groet,

Ger

Geplaatst:

Ik heb niet al te veel ervaring met "normale" ontvangers omdat ik hoofd zakelijk met PCI DVB kaarten in de PC werk.

Of en welke ontvangers het HF signaal compleet uitschakelen als de ontvanger waarop de LNB out aanwezig is uit staat weet ik niet, wel weet ik dat ze dat lang niet allemaal doen.

Je moet echter wel rekening houden met de beperkingen die een LNB out geeft.

Omdat de LNB vanuit de ontvanger bestuurd wordt, de ontvanger bepaald de polarisatie en de band waarin de LNB werkt, kan er maar één ontvanger deze besturing verzorgen en dat is de ontvanger met de LNB out. De hierop aangesloten ontvanger kan dus alleen "meekijken" naar het door de eerste ontvanger ingestelde ontvangst bereik. Als de eerste ontvanger uitgeschakeld wordt dan kan de tweede ontvanger normaal de besturing verzorgen en heeft hij dus het hele bereik ter beschikking.

Dus als de eerste ontvanger aanstaat kan de tweede alleen naar transponders kijken met dezelfde polarisatie en in dezelfde band. Voor de Ned zenders pakt dat goed uit omdat die allemaal horizontaal gepolariseerd en in de hoge band uitgezonden worden. Als je echter met de tweede ontvanger naar Ned 1 kijkt en je kiest op de eerste b.v. ProSieben dan is de tweede ontvanger zijn beeld kwijt.