Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier twee digitale satontvangers, waarbij er 1 een lnb out heeft. Nu wou ik deze uitgang doorlussen naar de tweede ontvanger maar dit werkt niet.

Alleen bij aan en uitschakelen van de ontvanger geeft hij even signaal.

Waar is die lnb out dan eigenlijk goed voor ?

Geplaatst:

Heb je de receiver met LNB out uitgeschakeld om de andere te gebruiken ?

Geplaatst:

Op het moment dat je de receiver met de doorlus uitschakeld, gaat de tweede ontvanger pas aan. Zodra je deze weer inschakeld, is de doorlussing uitgeschakeld. Dat is noormaal.Er kan immers mar 1 ontvanger tegelijk spanning op de LNB zetten.

Groet,

Ger

Geplaatst:

Ik heb niet al te veel ervaring met "normale" ontvangers omdat ik hoofd zakelijk met PCI DVB kaarten in de PC werk.

Of en welke ontvangers het HF signaal compleet uitschakelen als de ontvanger waarop de LNB out aanwezig is uit staat weet ik niet, wel weet ik dat ze dat lang niet allemaal doen.

Je moet echter wel rekening houden met de beperkingen die een LNB out geeft.

Omdat de LNB vanuit de ontvanger bestuurd wordt, de ontvanger bepaald de polarisatie en de band waarin de LNB werkt, kan er maar één ontvanger deze besturing verzorgen en dat is de ontvanger met de LNB out. De hierop aangesloten ontvanger kan dus alleen "meekijken" naar het door de eerste ontvanger ingestelde ontvangst bereik. Als de eerste ontvanger uitgeschakeld wordt dan kan de tweede ontvanger normaal de besturing verzorgen en heeft hij dus het hele bereik ter beschikking.

Dus als de eerste ontvanger aanstaat kan de tweede alleen naar transponders kijken met dezelfde polarisatie en in dezelfde band. Voor de Ned zenders pakt dat goed uit omdat die allemaal horizontaal gepolariseerd en in de hoge band uitgezonden worden. Als je echter met de tweede ontvanger naar Ned 1 kijkt en je kiest op de eerste b.v. ProSieben dan is de tweede ontvanger zijn beeld kwijt.

Naar mijn mening gevel de meeste ontvangers het HF signaal van de LNB altijd wel door via de LNB out als ze aanstaan, dus probeer het nog maar eens maar stel dan beide ontvangers eerst even op hetzelfde kanaal in.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Ik heb op de doorlus LNB aansluiting van mijn Humax 5400 een ADR radio ontvanger aangesloten. Staat de Humax aan, dan komt er geen signaal op de doorlus aansluiting.

Staat de Humax uit, dan is het LNC signaal doorgelust.

De ADR ontvanger moet ik wel even tussen 2 zenders heen en weer schakelen omdat anders mijn 11 x 8 switch het diseqc kommando niet intepreteerd.

Geplaatst:

Hoe zit dat met twin tuners? gaat dat met elke tuner dan eender net als een single? of lopen ze onafhankelijk kwa aansturing, dus tuner 1 kijken dan tuner 2 doorlussen naar 2de ontvanger, beiden aan en kijken ?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Alleen beiden ontvangers kunnen H of V dus niet de een H en de ander V wel andere TP maar met dezelfde polarisatia.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Ook ik zit met een klein vraagje....Ik heb dus ook 2 ontvangers

Deze wil ik rechtsteeks aan een twin lnb aansluiten.

Kunnen deze ontvangers dan wel onafhankelijk van er elkaar werken met

horizontal en vertical?

Of ligt dan een het type lnb ??

mjb

Geplaatst:

Daar is de twinlnb nu juist voor bedoeld om twee tuners onafhankelijk van elkaar te kunnen laten werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen