NL1PDV Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Hallo, Ik heb een probleempje.. Gister avond een scheutje thee over mijn toetsenbord v/d laptop heen gegaan.. Meten goed roog gemaakt en het leek wel goed te gaan , tot dat ik een letter in toetste kwam er geen 1 leetre maar van allerlei letters .. Ook begonnen ie zelf spontaan te tikken .. Nu ik de laptop gisteren helemaal open geschroeft en alles laten drogen op de kachel.. nu ik dacht vanmorgen alles lekker droog maar nu geeft ie een failure aan van het toetsen bord (dit is te verwcahten) maar ook een cmos fout gaf ie aan.. Ik weer opnioeuw opstarten maar niets hij is geheel dood.. zal het zo zijn dat ie nu helemaal overleden is ??? M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Pa senior Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Het toetsenbord kan je gemakkelijk (laten) vervangen.
NL1PDV Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Geplaatst: 11 maart 2006 Ja precies maar da;'s mijn grootste probleem niet , waar ik mee zit dat ie helemaal dood ois .. Aan de lader doet ie niets meer aan de batterij ook niet meer.. terwijl ie het vanmorgen bij de eerste start het nog wel deed toen de foutmelding over de cmos en toetsenbord.. Toen bleef ie stil hangen dus ik opnieuw resetten en toen was het gebeurt hij doet niks meer geen lampjes branden niets M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
theparasol Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Grappenmaker, een laptop daar zit geen reset knop op. Met het demonteren van de diverse onderdelen kan het maar zo zijn dat je statisch was (getuige de cmos error, die is daar nl erg gevoelig voor) of dat je de battery backup van de cmos even los hebt gehad. Overigens, heb je wel de accu er als eerste uitgehaald tijdens demonteren? Want anders blijft er nl nog spanning op het mainboard staan en de beschreven gevolgen verbazen mij dan niet. Wat je nog kunt doen is de accu eruit en uiteraard de netspanning. Overigens, die vloeistof zit dus nu op de film met geleiders die tussen de toetsen en de veeal metalen backplane zit. Toetsenbord moet dus helemaal uiteengenomen worden en niet alleen de smalle lintkabel en op de kachel ermee. Ik zou de film er even voorzichtig tussenuit halen en reinigen. Nou, suc6 verder en soms helpt het wel eens als je alles weer uit elkaar neemt en weer opnieuw monteert. Als je mazzel hebt zat er ergens een los contactje of een slechte overbrenging tussen een lintkabel en een connector.
NL1PDV Geplaatst: 11 maart 2006 Auteur Geplaatst: 11 maart 2006 Nou ja reset knop bedoel die aan en uit hi, ja heb de toetsenbord er al uit gehaald en de gehele nacht op de kachel gehad.. Maar zal hem eens helemaal open halen zien of er iets valt te cleanen .. bedankt voor de tip.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Delano Geplaatst: 11 maart 2006 Geplaatst: 11 maart 2006 Citaat: Grappenmaker, een laptop daar zit geen reset knop op. Hoe heet die knop dan die je vaak kan bedienen met een penpunt?
Thomas2000 Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 denk een nieuwe cmos en een nieuw toetsenbordje... toetsenbordje ong. 50 eurie en cmos geen idee... cmos kan je laten proggen bij de betere computerzaak. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
theparasol Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 Citaat: Hoe heet die knop dan die je vaak kan bedienen met een penpunt? Dit is een laptop geen pda!
theparasol Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 Citaat: denk een nieuwe cmos en een nieuw toetsenbordje... toetsenbordje ong. 50 eurie en cmos geen idee... cmos kan je laten proggen bij de betere computerzaak. Zucht, een cmos is iets totaal anders dan een bios! De cmos is het geheugen van de bios die in eprom geschreven staat. De inhoud van zijn cmos is gewist, niet de inhoud van zijn bios! Ook 'de betere computerzaak' kan trouwens geen bios van een laptop programmeren als de laptop niet meer opstart. Daarvoor moet deze terug naar het repaircentre van de laptopfabrikant en daar gaan ze geen bios lopen flashen maar vervangen ze het mainboard. En ik kan je vast verklappen dat als deze laptop niet met huisvlijt meer aan de praat te krijgen is dat je qua kosten net zo goed een fonkelnieuwe kunt aanschaffen. En zo werd het toch nog een dure vloeibare versnapering
Delano Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 Citaat: Citaat: Hoe heet die knop dan die je vaak kan bedienen met een penpunt? Dit is een laptop geen pda! Ja precies notebook als dat geen resetknop is wat dan? Met excuse voor de afwijking van het oorspronkelijke onderwerp Update: Laat maar staat gewoon op de behuizing (reset) update2: theparasol Inderdaad Toshiba (niet zeker van Dell latitude)
theparasol Geplaatst: 12 maart 2006 Geplaatst: 12 maart 2006 Ok, toegegeven ik heb zo heel af en toe wel eens een resetknop gevonden op een notebook van het merk Toshiba... maar dat is absoluut uitzondering. Ze zitten ook diep weggewerkt en moeten inderdaad met een pennetje ofzo bediend worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen