Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is dit nu wel of niet mogenlijk met een

JDM2 programmer?

Verschillende kaartverkopers vermelden bij de

beschrijving van de JDM dat het niet mogenlijk is de EEPROM "door de kaart te beschrijven",Bij een uitleg van IC-prog

door Duwgati waarbij in het voorbeeld gebruikt word gemaakt van een JDM geeft hij aan dat je wel kunt kiezen voor Through Pic Programming of lees ik dit nu niet goed?

Ik heb hier alleen een JDM progger, dus

ik zou het graag willen begrijpen

Tnkz.

Geplaatst:

Bedankt voor de reactie.

Ik begrijp hieruit dat de eeprom alleen beschreven kan worden met een JDM programmer wanneer je de eeprom van de kaart af kan halen en direct in een socket op de JDM programmer plaats,

wat in mijn geval niet mogenlijk is want de alles

is vast gesoldeerd op mijn kaarten,(goltronik 1.0 en een noname).Geldt dit ook voor kaarten met directe programeerlijnen (7 contacten)?

Mijn probleem is dat hier geen programmers verkocht worden en dat ik wel intussen alles op zwart heb.Ik zal dus zelf een Phoenix compatible

programmer moeten bouwen.

Heeft iemand tips of suggesties hiervoor?(schemas, componenten)Op het net zijn er veel varianten te vinden namelijk.

Tnkz.

LB

Geplaatst:

er zijn veel (zogenaamde) sat shops die programmers verkopen die compatible zijn met de phoenix, en deze meestal ook via rembours opsturen.

als je toch zelf aan het knutselen wilt gaan kijk dan

hier FF.

misschien heb je er wat aan.

Geplaatst:

@Base,

Ik heb volgens mij nergens geschreven dat je met de JDM via through pic programming een kaart kunt programmeren. Maar als ik me vergis vertel me dan even waar dat staat want dan pas ik het aan. Het kan namelijk niet!!!

Wel staat er op de JDM pagina een kaart met direkte programmeerlijnen. Daarbij staat dat je die met de JDM kunt programmeren. Dat lukt ook alleen bij zo'n kaart omdat je daarbij geen Phoenix mode nodig hebt.

Als het goed is moet je een kaart met 7 kontakten ook probleemloos de JDM kunnen programmeren.

Gewoon een kwestie van ff proberen.

Suk6

Geplaatst:

Een jdm beschrijft alleen de pic op een gold kaart

Voor de eeprom heb je nog een phoenix nodig

De jdm plaats dan eerst de loader voor de eeprom in de pic om daarna met de phoenix de eeprom te beschrijven

Als je een pic kaart hebt dan kan je de eeprom

wel van je kaart afhalen en die direct met de jdm

proggen

Geplaatst:

Through Pic Programming doe je met een phoenix programmer. Met de JDM kun je alleen de PIC programmeren. Hoe het precies zit met de JDM2 weet ik niet want die ken ik alleen van een plaatje. Dus als je door de pic wilt programmeren moet je een phoenix compatible programmer hebben.

Greetingz Ozzie

Geplaatst:

Jongens bedankt voor de info, ik heb vanmiddag

een PIC 1 en een PIC 2 kaart kunnen kopen met losse pic en eeprom ,maar

helaas geen Phoenix of smouse programmer (er zit welgeteld 1 elektronika zaakje hier op het eiland waar ik de verkoper verblijde met mijn componenten lijstje en hem vriendelijk verzocht of hij dat alles bij elkaar wilde schrapen (dank voor de link JALDERT)om zelf maar aan de slag te

gaan

@Duwgati, Ik ben een hoop aan het lezen en word

daardoor hoop ik steeds een stukje wijzer,In de uitleg van IC-prog gebruik je als voorbeeld de JDM programmer en vermeld vervolgens dat je de keuze moet maken voor 1. Direct Programming of

2. Through Pic Programming (afhankelijk van type kaart en programmer). dat was voor mij een beetje verwarrend en gaf het idee dat het mischien wel kon.

lanzaam maar gestaag zal ik er wel komen,

mijn JDM zit net in elkaar en nu ga ik slapen, morgen weer een dag..

Tnkz

LB

Geplaatst:

Even een laatste update;

IK HEB BEELD !!!!!!!

Gelukkig kon ik een pic kaart met losse ic's

kopen welke ik direct in de sockets heb geplugd

van de JDM (of eigenlijk een TE-20SEX) en heb er

daarna de angel april file op geschreven en

verdomd....het werkt!

Nu verder aan een golprogger knutselen.

Jongens bedankt zover voor alle hulp.

Tnkz.

LB

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.