Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb em ook in kombinatie met de MP 995 en dan aan de Nokia 9500 .

Ben er lang geleden mee aan het stoeien geweest , werkte wel .

Zit er nog steeds tussen maar omdat de H2H motor die aan de pace hangt doorgaans op Hispasat staat en ik nog een 2e Rotor (Egis) heb en de bedieningskasten voor m'n neus staan , gebruik ik em eigenlijk niet .

Bij de Nokia 9500 werkt het niet zo gebruikersvriendelijk .

Je moet daar voor elke satelliet een "Dummykanaal" aanmaken met een specifieke audio-pid , de Datcom vertaald die naar de MP 995 .

Dus als ik ermee naar een andere sat wil , moet ik eerst dat Dummykanaal kiezen .

Heb je al zo'n Datcom ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hoi trust,ik heb ook de adp 1,gebruikte hem eerst met mijn D-box.Dan moet je inderdaad satmakers aanmaken,en de audiopids gebruiken.Nu heb ik hem aan mijn dreambox 7020S zitten en hij werkt goed,ik kan een willekeurige zender kiezen en de msp995 stuurt mijn schotel naar de juiste satelliet.Maar ik heb het volgende probleem,soms draait de schotel zomaar naar een andere satelliet zonder dat er een ander zender is gekozen,of mijn msp995 staat zomaar ineens op een ander positie nummer,ook wanneer de tuner uitstaat of standby.Wanneer er onder die positie geen satelliet is vastgelegd draait hij uiteraard ook niet.Ik ben er nog steeds niet achter waar dit aan ligt,of aan de adp 1 adapter,of aan de instellingen van mijn dreambox,misschien heb jij een vermoeden of ken je dat probleem.Ik ben zeer benieuwd naar je reactie.Alvast bedankt.

Geplaatst:

Ik had ook wel eens het probleem dat ie satellieten oversloeg , wilde ik van HB naar Hispasat , kwam ie op 37.5º terecht .

De oorzaak heb ik nooit precies kunnen achterhalen maar lag waarschijnlijk aan het feit dat de audiopid in de ene satmarker op "Dez" en op een andere op "Hex" .

Dit alles is op de Dreambox niet van toepassing , maar kan het niet zijn dat de Dreambox in sommige gevallen de diseqc-pulsen 2x achtereen zend ? voor sommige switch-kombinaties is dat noodzakelijk .

Misschien staat bij jou zo'n instelling aan .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ik ga dit controleren,maar ik vind het zo gek het gebeurt ook wanneer de dreambox uit staat of op standby.Dus als ik hem nu uitzet en hij staat op de astra rtl4,dat kan het zijn maar het gebeurt niet altijd dat hij morgenvroeg op de hispasat staat maar wat de zender betreft nog op rtl4. Het gebeurt niet dagelijks maar wel vaak.Wat ik nog niet getest heb is of dit ook gebeurt als de netstekker van de dreambox er uit is.Ik hoop Trust dat je mee wil blijven denken of dat anderen hier een idee van hebben.Ik wil de oorzaak vinden want verder werkt het mooi,en dit probleem laat me ook niet los ik loop hier ook steeds aan te denken wat de reden hier van kan zijn.Alvast bedankt voor deze eerste reactie.

Geplaatst:

Misschien dat de MP995 stoorpulsen ontvangt (potentiaal verschil ?) een remedie is dan een massa-kabeltje tussen de beide app.

Geplaatst:

Bedankt trust ik ga dit uittesten,dit zou kunnen zeker omdat de msp995 soms zomaar op een positie nummer staat waar geen satelliet onder geprogrammeerd staat,dan is de schotel niet gedraait maar je ziet wel dat er iets gebeurt is.Astra is bij mij in de msp995 positie 5 en als hij dan morgenvroeg op 88 staat dan is er iets gebeurt.Dat extra draaitje aan de ADP1 heeft dat ook nog een functie?

Bedankt voor je antwoord ik hou je op de hoogte.

Geplaatst:

Hoi Trust,bedankt dat je mij de tip gaf om aan potentiaal verschil te denken.Ik moest me eigenlijk schamen dat ik niet eerder de scartplug open gemaakt heb,de gele draad was los die hoort op punt 13 te zitten en dat is massa.Ik heb de scartplug er opnieuw aangesoldeerd het probleem is niet meer opgetreden,alles draait nu perfect.

Nogmaals bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen