Ga naar inhoud


Sagem d-box 1xi piept, krijst, hapert en stottert na enkele tijd.


Baklava

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb hetzelfde probleem als hier besproken word:

 

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=7#1070518

 

Toch heb ik er voor gekozen om een nieuw topic te openen, omdat ik graag mijn probleem wat duidelijker wil omschrijven als daar is gedaan.

 

Ik heb hier een 1xi Sagem d-box2 staan met het laatste officiële "normale" Sportster image (geen Sportster Pro dus). Dat is Sportster 1.76.3, het is een JFFS2 image dat ik gestript heb zodat het geheugen in ieder geval geen probleem zou moeten zijn (27% is vrij).

 

Nou is mijn probleem dat na verloop van tijd de d-box begint te piepen (denk aan een telefoonmodem waar je vroeger mee op internet ging) en dat het beeld heel erg gaat schokken. Dit lost zich niet vanzelf op, maar eist een herstart.

 

Ik heb geconstateerd dat het niet aan het image ligt, de d-box doet vreemd met alle images (ook Enigma). Ook heb ik verschillende UCodes geprobeerd, geen succes.

 

De enige emu die ik heb lopen is mgcamd met newcamd client. Ik heb al verschillende mgcamd's geprobeerd? Mijn 2xi Sagem en 2xi Nokia lopen perfect met dezelfde instellingen. Ik zou het op prijs stellen als iemand hierover zijn licht zou willen laten schijnen. Ik hoop niet dat ik moet denken aan een hardware defect!

 

Baklava

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik heb hier al eerder aan gedacht. Ik heb het idee dat de d-box inderdaad warmer wordt dan dat hij zou moeten worden. Ik ben alleen nooit op het idee gekomen om dit op te lossen met een heatsink. Ik ga het eens proberen!

 

Overigens loopt Nederland 1 altijd bij mij, ook al is de emu uit (zal niet gecodeerd zijn). Ook gaat deze nooit stotteren, daarom dacht ik dat het een software probleem was. Heb jij misschien hier een verklaring voor? Als de d-box te warm zou worden zou je toch denken dat alle zenders stotteren?

 

Bedankt!

 

Baklava

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zowiezo nog een beetje met software spelen voordat je drastische maatregelingen gaat nemen, kijk bijvoorbeeld wat de cpu load is met gecodeerde zenders, en kijk of je dit naar beneden kan brengen.

 

zelf is dat ongeveer een IDLE tussen 90% en 100%, dus dat is wat er nog vrij is, en een verbruik tussen de 0% en 10% is dus.

Dan draai ik Newcs 1.33 rc6 en mgcamd 1.0 pre8 op sportster pro 1.03.

 

Denk dat geen enkele dbox het fijn vind om warm te worden door overmatig cpu gebruik.

Dbox: Sagem 1x Intel mulicam.ng(autoclock) sporster pro 1.03 rc15

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor werd niet warm maar een andere chip, ook niet de gpu maar de iets kleinere die daar bij in de buurt zit. Volgens mij stond er ook avia op dus het zal er wel mee te maken hebben. Ik heb er een heatsinkje opgezet en het duurde aanzienlijk langer voordat de d-box, helaas, weer begonnen te haperen. Het lijkt me toch dat het probleem daar dus zit. Weet iemand wat die chip precies doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik te snel mijn conclusie getrokken, want vandaag (met de heatsink erop) deed ik de d-box aan en begon hij weer heel snel te stotteren. Ik heb met de koude föhn geprobeerd de chip te koelen. Dat lukt natuurlijk wel, maar niet met het resultaat waarop ik gehoopt had. Ik ga maar eens proberen de voeding uit een andere d-box erin te zetten. Eens kijken wat er dan gebeurd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Net een andere voeding erin gezet (waarvan ik weet dat hij het 100% doet), maar helaas nog steeds hetzelfde probleem! Heatsinkje op die chip haalt ook niks uit want hij begon net na een minuutje alweer vreemd te doen. Zou het een probleem kunnen zijn met de ethernet poort? Aangezien hij wisselvallig uitvalt, dacht ik misschien dat hij dat doet als hij via de ethernet poort communiceert. Het is maar een idee. Iemand wel eens van gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...