Beobuddy Geplaatst: 13 maart 2006 Geplaatst: 13 maart 2006 Net als vele anderen heb ook ik problemen met vooruit spoelen van opnames als ik de firmware van sept 2005 gebruik. Dus Sigma's advies toen opgevolgd en terug naar de firmware van juni. Dat gaat redelijk goed. Nu zag ik dat de Happy de Bluelinetap in 2 verschillende softwareversies levert. Een voor machines met de firmware van juni en eerder en een voor na juni en later. Is het nu zo dat de combinatie van software van juni met de 1e sofware release van Blueline en de combinatie van de sept firmware met de late release van Blueline, de goede combinaties zijn voor probleemloos vooruitspoelen/stappen in openomen opnames? Met andere woorden, als ik de laatste firmware van sept in de topfield zet en de 3.7 versie van Blueline gebruik, is dat dan een probleemloze combinatie? Nu gebruik ik de juni software en heb regelmatig last van opnames die, na verifying van folders etc, het niet meer doen. Dan geeft de info namelijk aan dat het een opname van de Hotbird is geweest ipv Astra en 0 minuten i.p.v. het juiste aantal minuten, ondanks de grootte van 4312 MB. Zijn dit soort opnames nog over te zetten naar een pc en dan alsnog af te spelen/branden? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Sigma Geplaatst: 13 maart 2006 Geplaatst: 13 maart 2006 als je tuner bij de 13 sep 2005 firmware niet goed doorspoeld in combinatie met de tap dan zal hij ook zonder tap niet goed werken omdat ik deze testen doe weet ik dat het niet aan de tap ligt want een test van een firmware doe je altijd eerst zonder tap en omdat er in de firmware van juni dingen zijn aangepast is ook de tap aangepast en daarom zijn deze niet te combineren Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Melle Geplaatst: 14 maart 2006 Geplaatst: 14 maart 2006 Als de opname gecodeerd is (gele dollarteken) dan heeft de Aston Dual cam (2.09) er problemen mee om te spoelen. Bij een ongecodeerd of reeds gedecodeerde opname gaat dit beter. (groene dollarteken). Ook bij half gedecodeerde blijft het beeld wel hangen bij het doorspoelen. Ik weet niet hoe dit nu gaat bij versie 2.14 van de Aston dual cam, maar heb een tijdje terug met een paar cams geprobeerd. De Xcam spoelt bij mij probleemloos door alles. Het ligt hem niet aan de tap zoals Sigma dat al zei, maar meer aan de combi 5510/Aston 2.09. Heb wel een Aston cam hier (nu versie 2.14) maar ik gebruik eigenlijk alleen maar de Xcam in de 5510. Ik gebruik blueline 2,36 beta 3 , kijk maar op de foto. Heb de laatste versie firmware erin (oktober 2005). Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Beobuddy Geplaatst: 14 maart 2006 Auteur Geplaatst: 14 maart 2006 Ik zou nu natuurlijk de Cam afdeling kunnen doorstruinen, maar is de Xcam een beter alternatief voor de Aston (2.14 inmiddels)? Wordt de maandelijkse update van C+ ook uitgevooerd of is het een soort hobby cam. Ben best bereid een Xcam te halen. Kun je deze in de vrije slot naast de Aston zetten of echt de ene eruit en de andere erin? Alles voor een soepel lopend systeem, wat nu niet het geval is. ps heeft de firmware van okt een merkbare verbetering t.o.v. de juni software? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Geplaatst: 14 maart 2006 Geplaatst: 14 maart 2006 hier met de juni firmware en aston 1.07 / 2.14 geen problemen met spoelen van gecoderde opnames
Melle Geplaatst: 15 maart 2006 Geplaatst: 15 maart 2006 Maandelijkse update is geen probleem met de Xcam. Kan in het slot eronder/erboven erbij , maar je hebt toch maar 1 C+ kaart waar hij ingaat en ik merk hier dat het geheel wel soepeler loopt als er maar 1 cam inzit. Heb het spoelen nog niet geprobeerd met Aston 2.14 Xcam kun je gebruiken ook als hobbycam. Firmware verschillen weet ik zo niet meer tussen de juni en de oktober..ik heb de oktober er al een tijd inzitten en hij draait goed hier. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Melle Geplaatst: 15 maart 2006 Geplaatst: 15 maart 2006 Net even "spoelen" getest met Aston versie 2.14. Groene dollarteken: gaat goed Geel/Groen dollarteken: beeld freeze en blijft erop staan. Gele dollarteken: hapert heel even, loopt dan door. Ik zou het eens even aanzien met Aston dual 2.14, deze gaat beter dan de 2.09. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Beobuddy Geplaatst: 16 maart 2006 Auteur Geplaatst: 16 maart 2006 Gezien de aanschafprijs van een Aston module t.ov. de Xcam zou je in eerste instantie verwachten dat die beter werkt of meer kan/decodeerd. Denk dat ik hem aanschaf alleen al om eens te experimenteren. Ik vind de dollarteken ook een verbetering t.o.v. de TF4000PVR. Je weet dan de je sowieso de opname (evt) moet decoderen. Was de 5510 nou maar zo stabiel als de 4000. Al die taps zijn interessant en ook funktioneel, maar als een systeem daar minder stabiel van wordt, dan baal ik weer eens en de vrouw des huizes nog meer. Al met al blijf ik bij de Blueline met de juni software en kijk ik vol verwachting uit naar de komende update. Als die geen soelaas bied, dan is er een TF5510PVR extra in de "etalage". DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Geplaatst: 16 maart 2006 Geplaatst: 16 maart 2006 hier ook problemen bij een vriend met een 5510 met de sept firmware met spoelen ,afspelen zal er eens de juni firmware er opzetten en de aston updaten naar 2.14
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen