JohnO Geplaatst: 15 maart 2006 Geplaatst: 15 maart 2006 Hoi Bij een poging tot proggen van mijn MR met de cas2 krijg ik een not connect 1fffffff error. Daarbij een verwijzing naar de site van de makers van cas 6.9 Op de site van de leverancier van de cas 2 onder /Faq_tree/Cas2usb/ihaveaproblem/connected/MagicMatrix/1fffffff/menu.html staat iets over een eerste pennetje van de cam die niet goed gesoldeerd zou zijn Onder de loupe gezien zit het pennetje uitstekend gesoldeerd en goed vast.... Weet iemand oplossingen of zie ik iets over het hoofd Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast Geplaatst: 15 maart 2006 Geplaatst: 15 maart 2006 Knipperd het groene ledje van de cas2 wel als je op connect drukt? Zo ja probeer eens de 1ffff bypas zoals uitgelegd op de site van de makers zo nee dan heb je kans dat er een transistortje kapot is in de cas, hoe dat te verhelpen staat ook op die site.
JohnO Geplaatst: 15 maart 2006 Auteur Geplaatst: 15 maart 2006 Inderdaad knippert het groene ledje. De bypass vraagt om de cam te openen en er soldeerwerk aan te verrichten. Nou, dat wordt er vast niet mooier op.... Het toeval wil dat ik een paar cammetjes heb die de cas2 niet wil herkennen In de oude cas1 geen enkel problem alleen traag. De Jokercam wordt zonder mankeren geschreven in seconden en werkt prima. Ligt dus blijkbaar aan de oude cam serie die ik bezit. Als ze dan toch open moeten, is er iets in de cam zelf door te solderen zodat er geen losse draadjes van punt a naar b hoeven en zo? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Nolan Geplaatst: 19 maart 2006 Geplaatst: 19 maart 2006 Ik zou de cam zeker niet gaan open maken! Ik heb het zelf wel gedaan met mijn Magicam, maar er bleek niets aan de cam te mankeren. Ik heb hem voor de zekerheid ook doorgesoldeerd, maar de foutmelding van de Cas2 bleef! Wat ik wel bereikt heb is dat de Magicam niet meer in mijn ontvanger past! Het blik is een beetje verbogen en ik moest hem met lijm weer dichtplakken. Solderen gaat helaas niet. Moet gepuntlast worden eigenlijk. Probleem zit volgens mij in de Cas2! Bepaalde versies werken niet met sommige cams. Als je het mij vraagt dan zou ik zeggen dat het ligt aan het type connector dat op de Cas2 zit. Een ouder type Cas2 had geen probleem met mijn Magicam. Hier zit een andere voet op. VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen