Ga naar inhoud

Signaalsterkte en signaalkwaliteit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mijn antenne-instellingen staat voor tuner 1 en 2 twee keer plsmin.

59% / 58%. Leuk om te weten. Op school ben je met de hakken over de

sloot over. Hoe zit dat hier. Is dit percentage normaal? Zo niet hoe

krijgt "men" dit beter. Zo ja waarom dan geen bijv. 90%

Geplaatst:

Dat heb ik nou ook. Ik kijk via een GSO systeem met een extra schotel erbij speciaal voor de Inverto IDL 7000 PVR omdat het GSO systeem vol was en er geen kabel meer bij kon hebben ze een tweede schotel bijgeplaatst. Nu (vanmorgen) hebben ze een van de extra schotel een tweede kabel naar beneden getrokken en krijg ik maar waarde van 51, 52 of 53% max. Is dit wel goed? Volgens $#@%!%#$#@#! (de importeur) en mijn leverancier niet die zeggen minimaal 75% op beide tuners. Heb nu alleen maar problemen met bijvoorbeel picture in picture kan niet werken en blijft hierdoor zeggen dat de Aston dualcrypt module al een andere zender codeerd. Ik blijf het erg vreemd vinden.

Geplaatst:

Minimaal 75% op beide tuners vind ik voor de Inverto wat overdreven. Misschien dat hier gebruikers zijn die die waarde halen, maar ik kom met een perfect uitgerichte Triax 78 niet verder dan 68%.

53% is wel wat aan de krappe kant, maar zolang je geen ontvangstwaarschuwing in beeld hebt (rode schotel) werkt het toch?

Op mijn vorige ontvanger had ik op dezelfde settings 80%. De Inverto geeft gewoon wat realistischer aan.

Geplaatst:

Klopt helemaal wat je zegt dat de Inverto wat realistischer is. Heb nu de juiste persoon gesproken via de importeur en die zegt dat 55% heel erg mooi is want eigenlijk zegt de Inverto dat hij 90/100% heeft. De volle 100% kan je alleen halen bij een schotel van minimale doorsnee van 5 meter aldus de importeur en dat is erg onnodig zeggen ze.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen