Ga naar inhoud


Heeft DVB-C ook last van slecht beeld door lage bitrate en compressiefouten


pch

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af aangezien ik me nu al een tijd stoor aan de slechte beeldkwaliteit die CDS biedt op de NL-zenders, of DVB-C misschien een betere optie is, mede gezien het straks aangeboden HDTV-pakket?

Is de bitrate en compressie bij DVB-C beter/hetzelfde/slechter dan DVB-S?

En dan doel ik uiteraard NIET op kwalitatief goede DVB-S, dus ZDF etc. Ik bedoel puur de NL-zenders die ik zo belabberd vind via de satelliet...

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de kabel komt toch ook van de satelliet of ben ik nou gek geworden

 

hier waar ik woon staan op een flat hellegrote schotels voor de kabel

 

dus ik denk dat dit toch echt te maken heeft hoe het via de sat binnen komt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de kabel komt toch ook van de satelliet of ben ik nou gek geworden


Dat hoor en lees ik wel vaker, maar is dat echt 100% zo?
Ik bedoel: ik kan me niet vorstellen dat de kabelaars een abo hebben bij CDS en dat zij het met die belabberde kwaliteit en lage bitrate moeten doen...
Is er hier iemand op het forum die daar misschien uitsluitsel over kan geven?
Hoe wordt NLD 1,2,3 en RTL-4/5/7 en SBS6, NET5 en Yetix naar de kabelaars gebracht? Als dat ook via de staelliet gaat dan geloof i er niks van dat dat met precies dezelfde bitrates gaat als waarmee ik al die zenders hier thuis met de schotel ontvang via CDS!

Gr. Paul.

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Essent krijgt de kanalen van de Publieke omroepen rechtstreeks uit Hilversum via glasvezel aangeleverd.

Ze zenden de Publieken ook met hoge bitrate uit en heb al van veel mensen gehoord dat ze het beeld van NLD 1,2,3 via @Home TV Digitaal beter vinden dan via CD.

Hoe het met de commerciëlen zit weet ik niet precies maar heb wel een keer ergens gelezen dat het signaal van o.a. Talpa in de toekomst ook via glasvezel aangeleverd gaat worden maar ik weet niet of dat nu ook al gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Essent krijgt de kanalen van de Publieke omroepen rechtstreeks uit Hilversum via glasvezel aangeleverd.
Ze zenden de Publieken ook met hoge bitrate uit en heb al van veel mensen gehoord dat ze het beeld van NLD 1,2,3 via @Home TV Digitaal beter vinden dan via CD.
Hoe het met de commerciëlen zit weet ik niet precies maar heb wel een keer ergens gelezen dat het signaal van o.a. Talpa in de toekomst ook via glasvezel aangeleverd gaat worden maar ik weet niet of dat nu ook al gebeurd.


Kijk, dat bedoel ik! Aan dit soort info hebben we wat!
Bedankt.

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het zal wel aan mij liggen maar ik kan met het blote oog dit toch echt niet waar nemen

 

dit alles is natuurlijk wel afhankelijk van je apparatuur

 

en ik kan je een ding zeggen hier komt de kabel glasvezel of niet er niet meer in

 

heb hier een keer of 20 een monteur op bezoek gehad

en die verzekerde mij dat het beeld wat ik heb daar kan de kabel niet tegen op.

aldus de monteur van de kabel en omdat hij het probleem dat ik had met de kabel dus niet kon oplossen is de kabel bij mij verledentijd

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen RTL4, 5 en 7 komen vanaf de CDS transponders omdat die uitzenden in luxemburg. Voor de rest komen alle nederlandse zenders via hilversum direkt bij de kabelaars.

 

NGC en Discovery worden als ik me niet vergis uitgezonden op 5 of 7 of 16 oost of ergens in die richting. En BBC uiteraard via 28,2.

 

MTV NL via een mtv transponder op 19,2e (destijds nog hotbird). En tmf..?? ik denk via hilversum omdat ze ook vanuit hilversum geuplinked worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Alleen RTL4, 5 en 7 komen vanaf de CDS transponders omdat die uitzenden in luxemburg. Voor de rest komen alle nederlandse zenders via hilversum direkt bij de kabelaars.

NGC en Discovery worden als ik me niet vergis uitgezonden op 5 of 7 of 16 oost of ergens in die richting. En BBC uiteraard via 28,2.

MTV NL via een mtv transponder op 19,2e (destijds nog hotbird). En tmf..?? ik denk via hilversum omdat ze ook vanuit hilversum geuplinked worden.


Aha, bedankt voor de verduidelijking!
Dit alles zet me toch wel weer aan het denken...

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Essent krijgt de kanalen van de Publieke omroepen rechtstreeks uit Hilversum via glasvezel aangeleverd.
Ze zenden de Publieken ook met hoge bitrate uit en heb al van veel mensen gehoord dat ze het beeld van NLD 1,2,3 via @Home TV Digitaal beter vinden dan via CD.
Hoe het met de commerciëlen zit weet ik niet precies maar heb wel een keer ergens gelezen dat het signaal van o.a. Talpa in de toekomst ook via glasvezel aangeleverd gaat worden maar ik weet niet of dat nu ook al gebeurd.


Onzin...CDS is net zo goed...krijg het ook direct uit Hilversum aangeleverd!

Essent zet het ook gewoon in een multiplex hoor! Dat betekent meerdere zenders op één frequentie...zoooo hoge bitrate krijg je daar niet.

Maarja...je bent kabelfan of niet..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nou het zal wel aan mij liggen maar ik kan met het blote oog dit toch echt niet waar nemen

dit alles is natuurlijk wel afhankelijk van je apparatuur

en ik kan je een ding zeggen hier komt de kabel glasvezel of niet er niet meer in

heb hier een keer of 20 een monteur op bezoek gehad
en die verzekerde mij dat het beeld wat ik heb daar kan de kabel niet tegen op.
aldus de monteur van de kabel en omdat hij het probleem dat ik had met de kabel dus niet kon oplossen is de kabel bij mij verledentijd


Verschil kan ik dus echt wel met het blote oog waarnemen.
Klopt dat één en ander idd afhankelijk is van de gebruikte apparatuur: de ene analoge tuner in ene tv is de andere niet, heb verschillende kwalitatief zeer goede tv's gehad incl. 100Hz breedbeeld van Loewe, maar de B&O MX-8000 (gewoon 4/3 en 50 HZ in de maat 29") overtreft alles wat ik tot nog toe heb gehad wat betreft beeldkwaliteit gewoon analoog via de kabel, en dit zit hem puur in de kwaliteit van de analoge tuner in de B&O.
Ook is de kabelaanvoer hier best OK: heb tot 2x toe telefonisch contact gehad met de klantenservice wegens mindere beeldkwaliteit, moest dan minstens 2 buren bereid vinden ook te bellen want pas dan ging er iemand naar het kastje bij ons in de straat... de 1e keer had de sukkel van een monteur een onderdeel nog wat proberen te redden waardoor ik na een week weer slecht beeld had, maar de 2e monteur heeft uiteindelijk het onderdeel vervangen waarna wwer een retestrak beeld! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de standaard WCA weggehaald heb en de groene Casema coaxkabel rechtstreeks met F-connector op een F-connector splitter heb gezet en Hirschmann pluggen achterin mijn B&O!
Het anloge beeld laat ook absoluut geen compressiefoutjes en blokjes of andere artifacts zien, beeld ziet er gewoon superstrak uit. Hooguit iets meer ruis en iets minder scherp, vandaar dat ik ook satelliet heb...
Maar nu ik aan de vooravond sta van misschien een plasma om een nog groter beeld te verkrijgen, wil ik wel iets wat absoluut het beste is! En dan denk ik dat met al die compressiefouten die CDS me voorschoteld ik niet kan leven op een plasma van 43".
Affijn: misschien moet ik bij mijn sat dealer eens proberen om eens een weekndje DVB-C uit te proberen, of kan dat alleen maar als ze de knop voor mijn adres omzetten, zit het digitale signaal er niet al standaard op? Of kan ik het zo ontvangen als ik nu ook al analoog kijk door er alleen maar een DVB-C ontvanger met geldige smartcard op aansluit?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nu als ik dit zo lees heb jij dus geen ervaring met digitale schotel ontvangst

 

als ik jou was zou ik ééns goed gaan kijken her en der hoe dat er uit ziet het klopt wel met wat je zegt dat niet iedere zender goed van beeld is op een Plasma of LCD

maar ik denk dat dat ook het geval is bij de kabel

 

en ja als je het geduld kan opbrengen zou ik even wachten tot er een HDTV tuner is met PVR mogelijkheid

 

maar volgens mij moet je eerst een abo hebben op DVB-C dus omdat even zomaar te testen wordt moeilijk

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nu als ik dit zo lees heb jij dus geen ervaring met digitale schotel ontvangst

als ik jou was zou ik ééns goed gaan kijken her en der hoe dat er uit ziet het klopt wel met wat je zegt dat niet iedere zender goed van beeld is op een Plasma of LCD
maar ik denk dat dat ook het geval is bij de kabel

en ja als je het geduld kan opbrengen zou ik even wachten tot er een HDTV tuner is met PVR mogelijkheid

maar volgens mij moet je eerst een abo hebben op DVB-C dus omdat even zomaar te testen wordt moeilijk


Hoi, je moet denk ik nog even teruglezen en dan zul je zien en begrijpen dat ik OOK via de satelliet kijk! En ook daar niet de minste wat betrft kwaliteit: ik heb 3 ontvangers waaronder de Topfield TF-4000 PVR met MIT scartkabels...
Topfield zelfs met opgenomen films/programma's in de winkel bekeken op plasma, maar zag toen pas dat de beeldkwaliteit bij lange na niet toerijkend was op zo'n formaat, niet voor niks dat HDTV voor de deur staat!
Wat betreft het testen van DVB-C thuis: uiteraard compleet met DVB-C ontvanger EN smartcard, nogmaals: ik neem aan dat ze dat digitale signaal echt niet behoeven in te schakelen...

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Essent krijgt de kanalen van de Publieke omroepen rechtstreeks uit Hilversum via glasvezel aangeleverd.
Ze zenden de Publieken ook met hoge bitrate uit en heb al van veel mensen gehoord dat ze het beeld van NLD 1,2,3 via @Home TV Digitaal beter vinden dan via CD.
Hoe het met de commerciëlen zit weet ik niet precies maar heb wel een keer ergens gelezen dat het signaal van o.a. Talpa in de toekomst ook via glasvezel aangeleverd gaat worden maar ik weet niet of dat nu ook al gebeurd.


Onzin...CDS is net zo goed...krijg het ook direct uit Hilversum aangeleverd!

Essent zet het ook gewoon in een multiplex hoor! Dat betekent meerdere zenders op één frequentie...zoooo hoge bitrate krijg je daar niet.

Maarja...je bent kabelfan of niet..


Kijk, dit bedoel ik nou!!!
Welles niets...
Nogmaals: is er niet iemand (een moderator ofzo) die met 100% zekerheid kan uitleggen hoe het zit?
Hoe krijgt de kabel de NL zenders uit Hilversum aangeleverd?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

oké je hebt dus een TF4000PVR

 

ja wat ik al zij niet iedere zender is mooi om te zien op een plasma of een lcd

 

heb hier zelf een TF5000PVR en een Sony 32"breed beeld en dat geeft een goed beeld maar ja dat is geen plasma of lcd

 

maar lees hier ook ééns

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
oké je hebt dus een TF4000PVR

ja wat ik al zij niet iedere zender is mooi om te zien op een plasma of een lcd

heb hier zelf een TF5000PVR en een Sony 32"breed beeld en dat geeft een goed beeld maar ja dat is geen plasma of lcd


Het zit hem vooral ook in de maat! 32" (of mijn 29") is natuurlijk geen 43"!
Ik weet ook best dat sommige zenders via de satelliet best mooi zijn: vooral de buitenlandse, bij de NL vooral de anamorphe uitzendingen op NLD 1/2/3
Ik vraag me alleen af of het hele NL-pakket met DVB-C niet beter te pruimen is op een 43" plasma vanwege een betere beeldkwaliteit dan dat CDS ons geeft!
Dat moet ik nu dus gaan proberen uit te vogelen..

Gr. Paul.

P.S. En Sigma: zie je dat je iets beter mijn post had moeten lezen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...