Ga naar inhoud


Waarom heb ik geen constante snelheid via wifi


butske

Aanbevolen berichten

Mijn internet verbinding swabbert van 54 naar 1 mbit. Bij de verbinding staat altijd zeer goed, ongeacht de snelheid. (4 mb Tiscali)

Op zich is dat voor normaal surfen niet zo belangrijk, maar ik luister vaak naar radio streams via Winamp.

Maar iedere keer als de snelheid naar 1 mb gaat valt de stream weg, en moet Winamp weer opnieuw bufferen.

Snelheid swabbert tussen 54, 48, 36, enz tot 1, en dan valt de stream weg.

Is er geen mogelijkheid dat swabberen uit te schakelen, en b.v een vaste instelling van pakweg 24 mbps in te stellen.

Ik kan het in mijn router (Ovislink) niet vinden, of doet de provider zo iets moetwillig om het binnenhalen van constante streams te ontmoedigen ?

 

Bedankt Butske

Link naar reactie
Delen op andere sites


mmm ken zo dat type router niet maar bij de meeste routers is dit wel in testellen

meestal is het wel de verbinding die niet optiemaal is

maar kan ook zijn dat er iets anders is wat het sigaal stoort ?

kijk ook even of er misschien meer netwerkjes zijn in de buurt op het zelfde kanaal ?

maar het ontvangst dus ook de snelheden kun je instellen in je pc en niet in de router

dus je moet je pci kaartje of usbkaart wat je ook gebruikt configureren

meestal bij geavenceerd en daar kun je dus ook je snelheid bepalen kontinu één bepaalde snelheid of automatich

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit met een laptop

indien ja de laatste nieuwe drivers afhalen van de netwerkkaart

had hetzelfde probleem met mijn toshiba en is opgelost

en neem geen drivers van het merk zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het dus ook dat mijn draadloze verbinding tussen goed en slecht tot helemaal niks heen en weer ging. Oorzaak: de draadloze transmitter voor TV signaal. Dacht eerst ook dat er een ander mij stoorde, maar de storing kwam van mijn eigen spul weg. Die tv transmitter maar uitgezet en nu is de verbinding optimaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...