Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 Hallo all, ik heb een probleem met mijn strong 8000 als ik hem aan de pc hang en ik sluit de seriele kabel aan loopt de pc vast op het moment dat ik de seriele kabel weer van de strong afhaal loopt de pc weer, ik kom ook niet in de "cha" mode om de strong te programeren, wie heeft hier ervaring mee of wie weet wat er aan de hand kan zijn Groetjes Gerald
Smurf Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 pc kan het gewoon niet aan heb ik met mijnlaptop Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 ik heb hem regelmatig met die zelfdee pc voorzien van firmaware en patches dus de pc kan het wel aan
Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 Komt de strong wel in CHA mode als er niets is aangeloten, is dit wel het geval zal het probleem waarschijnlijk in de kabel zitten. of in de Max232 ic van je decoder. Maar probeer gewoon eens een andere PC Groetjes Manfred
Con Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 Gerald1 Vergeet jij niet om óók de paralelle kabel aan te sluiten? Anders kan de pc zijn data niet kwijt, kan een vastloper betekenen. De communicatie gaat middels de paralelle kabel naar de Strong en de decoder praat terug via de seriele kabel. Maar wat Mannie al zei, probeer de decoder eens in de service- stand (CHA) te zetten zonder kabels, dat moet zowiezo lukken. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 dat had ik allemaal al geprobeert ik weet dat er 2 kabels aan moeten "parallel en serieel" cha wil ie ook niet meer in het display blijft donker maar het rare is als hij voledig is aangesloten de pc gewoon zeg maar vast loopt . na het losgooien van de serieele kabel funktioneert de pc wel weer na behoren
Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 Je kunt het proberen met een andere PC zoals ik al zei, dit om uit te sluiten dat het niet in de pc zelf zit. Dat het display niet brand wil nog niet zoveel zeggen. Het gebeurd wel vaker dat een decoder verkeerd geflashed is 8000 software in een 8100 stoppen b.v. Uiterlijk lijken deze opelkaar en er staat zelfs srt8000 op maar de interne hardware (revisie) is anders. Lukt het ook niet met een andere Pc dan heb je nog de laaste mogelijkheid en dat is om met een JTAG de software (bootloader) direct in de flash Eeprom te schrijven. Hierna zou die weer moeten opstarten en kun er weer een firmware inzetten. Loopt de andere PC niet vast, srt 8000 loader opstarten, com poort instellen, strong opstarten met menu en pijl naar rechts indrukken en vasthouden, hierna power knop indrukken. Na ongeveer 3 seconden menu en pijl loslaten. Zie je info (attente negociation)verschijnen op je scherm de goede firmware er in knallen. Groeten Mannie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen