Gast Geplaatst: 18 maart 2006 Geplaatst: 18 maart 2006 Ik heb een smartwi set met 3 v3 client kaartjes. Firmware version. 1.230T0 geinstalleerd en originele Canal+ kaart. Op 2 MaxPlus S2100 (client in interne slot) en 1 Inverto 7000PVR (met aston dual 1.07/2.09) zie ik regelmatig het beeld even stilstaan (inverto) of op zwart gaan (maxplus). De Inverto komt daarna met CI initialisatie OK en gaat verder, de Maxplus gaat uiteindelijk ook vanzelf verder. Afstand tot de masterbox box kan niet het probleem zijn want zelfs op een paar meter afstand gebeurt dit. Soms gebeurt het eens in het uur, soms vaker tot eens in de 5 minuten en het lijkt niet uit te maken of er 1 of meerdere clients actief zijn. 1: Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe is het op te lossen? 2: Wanneer gebruik je de T=0 en wanneer de T=1 firmware? mvg Hendrik
planetbitworld Geplaatst: 19 maart 2006 Geplaatst: 19 maart 2006 HKL welkom op sat4all Het kan heel veel oorzaken hebben. Gaat het wel goed als je 1 ontvanger tegelijk aansluit of geeft hij dan ook al bovenstaande problemen? Probeer als eerste eens uit te sluiten dat er geen storende apparatuur in de buurt zit, schakel b.v alle draadloze apparatuur even uit. Probeer ook eens wat verschillende software versie's uit op sommige ontvangers werken beter met de -6/-12 db versies. Probeer ook eens je masterbox op andere plaats te zetten. Voor je tweede vraag is het antwoord makelijker de versie de je nodig hebt is afhankelijk van de kaart die je er in gaat gebruiken T=0 gebruik je voor je b.v voor de canaldigitaal of andere seca kaart. (meest gebruikt in nederland) t=1 kun je gebruiken als je een irdeto kaart gebruikt. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Gast Geplaatst: 19 maart 2006 Geplaatst: 19 maart 2006 Dank voor je reactie planetbitworld. De enige draadloze bron in de buurt is een siemens gigaset 3000 Dect telefoon. Ik zal het eens proberen. Verschillende software versies is natuulijk een optie maar omdat de problemen zich zowel op de MaxPlus als de Iverto (met aston 2.14 (ik had niet goed genoeg gekeken in de vorige posting)) is het natuurlijk een beetje luchtfietsen. Ik heb alleen een 1.218 versie met -6/-12db kunnen vinden, zijn er nog andere? De masterbox op een andere plaats zetten heb ik geprobeerd maar heeft geen effect. Zelfs als ik hem naast de client zet doet het probleem zich voor. Of 1 ontvanger tegelijk het probleem oplost weet ik nog niet. Is nog wat meer onderzoek voor nodig. mvg Hendrik
daca Geplaatst: 21 maart 2006 Geplaatst: 21 maart 2006 Welke firmware zit er in de Maxplus. De versie 1.21 werkt zonder problemen, de latere vallen regelmatig op zwart. Ik gebruik mijn Maxplus versie 1.21 met de Smartwi 1.218 zonder problemen. Dreambox 7000, Maxdigital 225S en Inverto scena5M Triax 80cm met 4 lnb's
Gast Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Op dit moment gebruik ik 1.230 Kreeg een 1.240 opgestuurd van smartwi maar de resultaten daarvan waren nog slechter. Ik kan aleen een 1.218 -6db.swi en -12db vinden. Heb de -12db geprobeerd maar was ook niet geweldig. Tot nu toe dus de beste resulaten met 1.230. Kzal de -6db ook nog eens proberen. mvg Hendrik
planetbitworld Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 Als je de smartwi op de usb poort aansluit ipv op de poweradapter zit er dan ook nog verschil in de aantal freezes? Dit zou je eventueel ook nog even kunnen proberen. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Gast Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Helaas dat help ook niet. Een patroon is overigens sowieso moeilijk te ontdekken. Er zijn momenten dat het zo een aantal uren achtereen goed gaat en dan ineens weer om de 5 minuten een hanger of soms zelfs een echte hanger die alleen door het eruithalen van de clientkaart opgelost wordt. Hendrik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen