Gast Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Ik ben met heel grote tussenpozen (5 mnd) bezig met mijn Dbox2, want ik zit op de grote vaart. Nadeel is dat ik meestal mijn kennis-stand weer moet opbouwen vanaf (bijna) 0. Ik weet dat ik crossover netwerk-kabel en 0-modem kabel moet gebruiken om images te laden. Maar: Neutrino etc. bieden nog zoveel andere mogelijkheden (schijnbaar). Vraag: hoe werkt FTP, wat houdt het in en wat kan Netzilla voor mij betekenen?
bashoogeveen Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 FTP staat voor File Transfer Protocol. Zoals de naam al zegt is dit protocol uitermate geschikt om bestanden via je netwerk tussen twee hosts (bijvoorbeeld pc en dbox) heen en weer te schuiven. Op de dbox draait een FTP-Server. Om een verbinding met deze FTP-Server op te kunnen bouwen, heb je op je pc een FTP-client nodig. Zoek hier maar eens naar met google, er zijn namelijk legio programma's beschikbaar (zowel gratis als niet). Nadat je middels je FTP-Client een verbinding opgebouwd hebt, kun je dus bestanden van je pc naar je dbox (of andersom) kopieren. Denk hierbij aan cam's, keys, maar ook complete images. Als je bijvoorbeeld via ftp een image naar je box kopiert, kun je dit image zonder nul-modem kabel flashen m.b.v. de afstandsbediening van je dbox. Met het begrip "Netzilla" kan ik niets beginnen (behalve dat het een search-engine op internet is).
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 22 maart 2006 Geplaatst: 22 maart 2006 Ik ken wel Filezilla, das een FTP client
Gast Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 Bedankt voor de reakties, heren. Goed, ik heb inmiddels WinFTP CLient geinstalleerd op mijn PC. Maar dit programma vraagt nu naar host, user, pass. Kunnen jullie me stap-voor-stap in Jip+Janneke taal helpen om een verbinding tot stand te brengen tussen Dbox2 en PC?
Unetwork Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 Host is IP adres van je dbox2 user is root pass kan je leeg laten Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 Hallo zeg!!! Je kan toch wel eens gaan lezen hier? Ip adres moet je instellen in het setup menu van je dbox2 expert menu comunicatie settings, ook daar de gateway etc instellen anders lukt er niets. Als je naar windowsprompt gaat en je typt in ipconfig -all zie je daar alles staan dus gebruik je een cijfer hoger dan het ip adres van je PC Subnetmask en dafault getaway invullen op je dbox zoals het daar in Commandprompt staat Ik zou maar eens goed gaan lezen in de database Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 Ik heb database en messageboard afgespeurd naar hulp, maar ik kom er niet uit... FlashFXP gedownload, maar ik slaag er niet om in een FTP sessie tot stand te brengen tussen computer (Windows XP Pro) en dbox2. De spreuken die jullie loslaten op mij begrijp ik helemaal niet: "IP adres moet je instellen IN HET SETUP MENU VAN JE DBOX2 EXPERT MENU COMMUNICATIE SETTINGS, ook daar de gateway etc instellen anders lukt er niets. Als je naar windows prompt gaat en je typt in ipconfig -all zie je daar alles staan dus gebruik je een cijfer hoger dan het ip adres van je PC Subnetmask en dafault getaway invullen op je dbox zoals het daar in Commandprompt staat" Heb ik voor dit alles het volgende allemaal nodig? 1. computer met 0-modem kabel en crossover netwerk-kabel 2. DBox2 3. Televisie met euroscart. Ik zou graag een stap voor stap voor DBox2 willen, want Dreambox schijnt toch niet hetzelfde te zijn. Ik hoop dat ik hiermee niet verstoot tegen de regels van het forum. Ik wil niemand voor het hoofd stoten...
Bigfoot Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 principe bij dbox2 is hetzelfde als bij de dreambox doe alles nou eens stap voor stap en post hier je bevindingen, om te beginnen het IPCONFIG -all commando... wat krijg je dan als output in de windows promopt?
Unetwork Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 Is toch duidelijk? Ik krijg namelijk de indruk dat je niet wilt lezen, want iedereen weet toch wat onder windows command promt is? Anders, dit deed mijn dochter 11 jaar, ook, ga je naar windows help en typ je zoeken voor command prompt in. Of je gaat naar uitvoeren [RUN] en je typt in [cmd] en enter Krijg je tevens de link dat dit venster voor je open gaat. Dan type je dus in: ipconfig -all dan krijg je de gegevens te zien zoals het IP adres van JOUW PC. Mocht dit bvb zijn 192.168.0.3 Dan ga je naar setup van je Dbox en kies je voor advance setup in Enigma image. Dan zie je communicatie staan en vul je daar in hetzelfde IP nummer als je PC maar verander je het laatste cijfer EEN hoger dus in het voorbeeld geval: 192.168.0.4 Dan vul je dezelfde gegeven als in het venster in command prompt. B.V.B.: 255.255.255.0 en twee maal hetzelfde 192.168.0.1.En klaar is KEES! Nu ga je naar onze link en download je Total commander dat instaleer je en je gaat bovenaan naar [NET] en kies je voor: FTP connect en vul je het IP adres van je Dbox2 in de tweede lijn, eerste lijn kan je bvb invullen (maakt niet uit) ik snap er niets van.\ Dan als login root en pass NIETS Ik bedoel dus niets invullen in 88 % van de images. Je klikt op connect (verbind) en hopla je ziet de inhoud van je Dbox2. Suc6 Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 23 maart 2006 Geplaatst: 23 maart 2006 Nee, Unetwork... dat is allemaal niet duidelijk... Je schrijft wel heel makkelijk 'dan ga je naar setup van je Dbox en kies je voor advance setup in je Enigma image'. Erg fijn, dit is voor het eerst dat we vernemen dat ik een Enigma image moet hebben geladen (dat kan ik nog net zelf doen, dank je wel)! Maar... dan zie je communicatie staan en vul je daar .... HOE DOE IK DAT DAN???? HOE VUL IK DAT IN??? Heb ik een TV scherm nodig of wat? Afijn, ik ga slapen. Morgen weer een dag..
bashoogeveen Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 Het configureren van de netwerkinstellingen is het eenvoudigste m.b.v. de afstandsbediening van je dbox. Dit soort dingen horen bij de basics van dbox/dreambox en die moet je beheersen als je überhaupt iets met ftp wilt gaan doen. Begrijp me niet verkeerd, maar je zult aan ftp niet veel hebben als dit soort dingen nog onduidelijk voor je zijn. Het enige wat ik je kan aanraden (unetwork schreef het ook al), is het inlezen in de materie. Een dbox is in feite een pc met linux erop en dat is iets anders als 2x klikken om het werkend te krijgen. Kijk toch eens op je gemak de menu's op je dbox door en probeer zo stap-voor-stap een stukje verder te komen. Op dit board (en vele andere) zijn voor heel veel dingen howto's en faq's te vinden. Als je er dan echt niet uit mocht komen, kun je altijd nog op dit board navragen.
Unetwork Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 Kijk ik sluit helemaal aan bij bashoogeveen als je niet weet dat de Dbox2 voor de TV is gemaakt? Tja waar spreken we dan over? Je geeft al weinig info en je weet al niets te vertellen welke image je hebt draaien. Tis dat je aan een monteur over de telefoon vraagt welk type krukas in je motor zit terwijl je niet erbij verteld of de auto op benzine of diesel loopt. Als je leest kan je zien dat er 2 verschillende images zijn, namelijk Neutrino of Enigma Beide images draaien goed maar zijn iets anders te benaderen in het setup menu. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Unetwork Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 En dit staat ook nog eens HIER Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
trust Geplaatst: 26 maart 2006 Geplaatst: 26 maart 2006 Heb ik een TV scherm nodig of wat? Albert , om die menu's te kunnen lezen moet de box uiteraard aan een TV of monitor aangesloten zijn (scart) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen