Ga naar inhoud

Steeds checkdisk bij opstarten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn labtop start iedere keer op met checkdisk. Of ik checkdisk nu laat runnen of annuleer elke keer hetzelfde liedje.

Ook een checkdisk /f werk helaas niet.

Betekent dit, na ongeveer 4 jaar intensief gebruik het begin van het einde van mijn harde schijf?

Labtop met windows XP en harddisk heeft 4 partities.

Timboektoe

Geplaatst:

OK recovery consule....Bedoel je hiermee bij opstarten? of in windosXP zelf?

Graag iets meer info.

Thanks

Geplaatst:

Opstarten met F5 en dan de chkdsk optie uitvoeren. howel ik niet weet of dat werkt. Ik heb het vroeger ook eens gehad. Ik heb checkdks uit laten voeren en daarna ee restorepoint gemaakt. Hierna computer laten opstarten vanaf dat restore point. Probleem was weg, maar ja, met Windows weet je nooit of dat ook werkelijk de oplossing was.

Geplaatst:

Helaas werkt dit ook niet.

Klopt het dat windows chkdsk vanzelf start in de recovery consule?

Geplaatst:

Nee, de recovery moet juist bepaalde (zware) functies niet laden, zodat je rustig kan kijken waar de fout zit. Kan je je nog herinneren wanneer het voor het eerst gebeurde en heb je van daarvoor nog een restore point. Ik weet dat het waarschijnlijk iets is waar je zelf aan hebt gedacht, maar ik moet het toch vragen.

Ik vermoed dat windows probeert een programma op starten en een foutmelding krijgt tijdens de StartUp en daardoor een chkdsk uitvoert.

Kijk eens in je taskmanager welke programma's lopen en de-activeer de "onnodige" programma's. Hierna weer opstarten en kijken of het weer gebeurt. Ik weet dat het een klo... job is, maar zoals zo vaak is het echt een kwestie van trial and error.

Geluk.

Geplaatst:
Citaat:
OK recovery consule....Bedoel je hiermee bij opstarten? of in windosXP zelf?

Graag iets meer info.

Thanks

Ik bedoel dat je je computer moet opstarten aan de hand van de Windows Xp cd.Bij het'Welkom bij Setup-scherm' druk je op R om de herstelconsole te starten.Je moet nog over het 'Administrator-wachtwoord' beschikken en go.
Op de prompt doe je 'Chkdsk /r'...hiermee worden beschadigde sectoren opgespoord en wordt leesbare informatie hersteld.
'exit' en enter bij de opdrachtprompt moet je uit de hersteconsole halen en de pc terug normaal opstarten, waarschijnlijk nu zonder steeds die Chkdsk te willen uitvoeren.
Geplaatst:

Controleer of je de optie 'Snel afsluiten' niet aan hebt staan. Bij een 'schone' Windows gaat dit wel goed, als je 'm al wat langer in gebruik hebt kan het zijn dat-ie het niet meer redt om alles op tijd weg te schrijven ...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen