Ga naar inhoud


Ontvangen van Canal Digitaal mogelijk op Pace DSR610?


Gast

Aanbevolen berichten

Geachte SatKenners,

 

Zit sinds kort in een huis waar nog een schotel hing van de vorige eigenaar. Mijn ouders hadden nog een oude PACE DSR610 liggen, die ik wel mocht hebben. Schotel en ontvanger werken nog, aangezien ik inmiddels BVN kan kijken. Verder kan ik het een en ander aan opties bekijken in een Canal Digitaal menu, en zien wat er op welke kanalen te zien zou zijn als ik beeld had. :P

 

Weet iemand of deze oudere ontvanger nog in staat zou zijn om de kanalen van Canal Digitaal te ontvangen? Zou graag weten of dat mogelijk zou zijn voor ik geld uitgeef aan een kaartje. Het gaat me om het settopbox pakket, mocht dat iets uitmaken. Canal Digitaal wist mij helaas alleen te vetellen welke nieuwe ontvangers wel zouden werken. Las overigens iets over verschillende soorten ontvangers, Irdeto en SECA? Kan iemand mij vertellen welke soort die Pace is, en wat het vershil is?

 

Vriendelijk Bendankt,

 

Hendrik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hendrik2 goedemorgen,

 

Met een irdeto 2 kaart van canal digitaal kun je met de pace het nederlandse pakket zien. Dit werkt goed, dat moet canal digitaal ook weten. Ze willen zeker een ontvanger ( canal digitaal goedgekeurd ) verkopen...........

Bovendien is een canal digitaal goedgekeurde ontvanger zo afgekleed door er gebrekkige software erop te zetten. Zo'n ontvanger kan geen eens meerdere LNB's of een motor bedienen.

 

Er worden door canal digitaal 2 verschillende coderingssystemen gebruikt: irdeto 2 en seca 2.

een seca ontvanger is niet geschikt voor irdeto, of andersom. De laatste tijd verschijnen steeds meer ontvangers, die voor beidde systemen geschikt zijn.

 

Advies: Zo'n pace was vroeger een hele dure ontvanger, maar is nu eigenlijk niet meer waard om daarvoor een irdeto 2 kaart aan te schaffen. Daar canal digitaal deze irdeto 2 kaart niet in de losse verkoop heeft. Zo'n irdeto 2 kaart kun je nog wel via tweedehands sites kopen.

Ik zou maar eens een goede sateliet shop binnen lopen en je daar goed te laten informeren. Lees ook hier op sat4all het één en ander hierover.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...