NL1PDV Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 Hallo allemaal, Ik heb een pctje voor mijn dochter een pavilion 7820 van HP, hierop stond windows ME.. Nu dacht ik laat me xp prof hier gaan opzetten omdat ME niet lekker liep.. NU loop ik tegen steds een probleem op.. Hij formateerd wel in nfts en fat (alle 2 geprobeerd) mar halverwege installlatie geeft ie een blauw scherm met allemal getallen en het enigste oplossing dat ie geeft opnieuw proberen te installeren.. Wat ik ok probeer ik weet het niet wat ik moet doen. Heb ook al verschillende versie's xp geprobeerd home en prof en daarvan ook weer verschillende versie's.. wat kan dit zxijn , heb contact gehad met hp en die zedgt dat het gewoon moet kunnen ??? M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
jeevanhoof Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 hoi, Het zou kunnen dat je eerst een bios update moet doen. Omdat er nog Me opstand zou het dus wel een ouder moederbord kunnen zijn, dat niet volledig compatibel is met xp. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
NL1PDV Geplaatst: 24 maart 2006 Auteur Geplaatst: 24 maart 2006 Ja heb nme even verdiept in hp , en daar spreken ze idd ook over een firmware update.. zal eens kijken wat ik allemaal kan gaan doen.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
grunnsat Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 Citaat: en daar spreken ze idd ook over een firmware update.. Zo hoort het ook. Als je een PC gaat inrichten (maar ook een 'echte' computer), dan begin je altijd met de bios c.q. de firmware op de nieuwste versie te brengen.
Gast Geplaatst: 24 maart 2006 Geplaatst: 24 maart 2006 of voer eens een gwscan uit en laat al je cluster van je HD opnieuw schrijven dan is je schijf echt leeg. Mocht je t progje nodig hebben geef je maar een gil
NL1PDV Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Geplaatst: 25 maart 2006 Gwscan ?? mij niet bekend.. dus daar is de gil HIHI Maar heb een biosupdate gedaan maar wil nog niet installeren.. Win98 se geen probleem maar deze echt niet begrijp er niets van.. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Gast Geplaatst: 25 maart 2006 Geplaatst: 25 maart 2006 Doe eens net hetzelfde als ik in onderstaand draadje heb gepost. Boot vanaf een win 98 diskette...met de optie cd ondersteuning. Doe via de prompt eerst smartdrv.exe [enter] Dan krijg je opnieuw een prompt en dan doe je: "X:\i386\winnt.exe" (X=of wat je cdrom ook is) in, nu kopieert windows de setup naar de C Herstart... normaal kan de setup nu vanop de C schijf verder gezet worden
Penthe Geplaatst: 25 maart 2006 Geplaatst: 25 maart 2006 Citaat: Gwscan ?? mij niet bekend.. dus daar is de gil HIHI Maar heb een biosupdate gedaan maar wil nog niet installeren.. Win98 se geen probleem maar deze echt niet begrijp er niets van.. Je bedoeld je krijgt a blue screen of dead? het blauwe scherm met een hex getal erop of getallen, tipje doet eens memtest draaien op je pc want dit lijkt me fout geheugen, memtest kun je op linux cd´s vinden maar ook hier mits je een floppie drive hebt http://www.memtest86.com/ ik heb namelijk geen floppie in mijn hp compaq presario zou best kunnen dat die van jou er ook geen heeft ook al is dat ander hp produkt.
NL1PDV Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Geplaatst: 25 maart 2006 hallo, De fout die hij aan geeft op het blauwe scherm, IRQL NOT LESS OR EQUAL Heb ens google gekeken mar daar komt steeds symantec naar voren .. M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
NL1PDV Geplaatst: 25 maart 2006 Auteur Geplaatst: 25 maart 2006 Ik heb in middels win 98 se erop gezet en dit loopt ook wel goed , dus dit laat ik zo.. NU heb ik een volgend probleem.. IK heb de wrt54g v5 router en nu wil ik ook Inet bij mijn dochter boven hebben (bedraad).. wat ik ook doe en wat ik ook probeer dit lukt echt niet.. ik heb dhcp op 5 gebruikers gezet , 1 pc beneden , 2 laptop , 3 dreambox en 4 en 5 voor overige.. Ip nummers lopene van 192.168.1.100 naar 192.168.1.104 ik heb de pc boven handmatig geconfigurreerd naar 192.168.1.103 met gateway 192.168.1.1 en submask 255.255.255.0 doe ik in ipconfig dan zie ik dit ook keurig netjes , maar waarom dan geen Inet ??? heb een nieuwe netwerkkaart gehaald omdat ik dacht dat die kapot was maar ook niet ook op de nieuwe niets.. helluuupppp M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Penthe Geplaatst: 25 maart 2006 Geplaatst: 25 maart 2006 Citaat: hallo, De fout die hij aan geeft op het blauwe scherm, IRQL NOT LESS OR EQUAL Heb ens google gekeken mar daar komt steeds symantec naar voren .. Symantec zit standaard niet in windows xp wel een registery point maar dat zal jou probleem niet zijn IRQL error is een IRQ conflict dus te veel op 1 irq gedeelt waardoor een apparaat niet meer functioneerd, wanneer dit nu een gfx kaart is if iets anders kritish nokt windows xp ermee, maar ook dit kan te maken hebben met defect geheugen bankje zodat niet alle irq adressen verdeeld kunnen worden, blijft nog steeds mijn tip check met memtest. Win98/se/me kijken hier niet zo nauw naar en is het logish dat die wel installeren maar ook die zullen vastlopen met een kapot geheugen bankje.
jeevanhoof Geplaatst: 25 maart 2006 Geplaatst: 25 maart 2006 hoi, Kan je op je computer niet aanvinken : automatisch ip adress laten toewijzen ? Schakel op je router je dhcp server in, en alles moet automatisch werken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Ome Merde Geplaatst: 25 maart 2006 Geplaatst: 25 maart 2006 nieuw probleem ? nieuw topic. merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten