Gast Geplaatst: 8 mei 2002 Geplaatst: 8 mei 2002 wie kan mij naar de link verwijzen,van de gebruiks aanwijzing van de magic module. het liefst in het nederlands. ik krijg steedts de melding ....unable to connect to module. ik heb het programma ,,,,,magic load erop. alvast heel erg bedankt.
Gast Geplaatst: 8 mei 2002 Geplaatst: 8 mei 2002 Kijk even de laatste maand bij de CI-Modulles, daar staat de oplossing en gebruik van de MM mederemalen beschreven. John
Gast Geplaatst: 9 mei 2002 Geplaatst: 9 mei 2002 Soms moet je het paar keer proberen voordat hij het doet. Heb ik ook dat schijnt een foutje te zijn. Kijk hier ook even http://www.sat4all.com/nl_ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=23;t=000934 <small>[ 09-05-2002, 02:38: Bericht gewijzigd door: alanS ]</small>
prutsie Geplaatst: 9 mei 2002 Geplaatst: 9 mei 2002 zorg ervoor dat je een 1:1 RS232 kabel gebruikt, dus GEEN 0 modem kabeltje ! zorg er verder voor dat er geen andere drivers gebruik proberen te maken van je com port, en zorg ervoor dat je zeker weet dat je wel de juiste com port gebruikt. en het ALLERBELANGRIJKSTE !!!! je pc moet op een GEAARD stopcontact aangesloten zijn, of anderszins geaard zijn (geld niet voor lappie). Anders loop je de kans dat ofwel de programmer ofwel de module is overleden, en als je echt pech hebt bijde. Op de behuizing van bijna alle pc's staat nl. ongeveer 110 volt ! vanwege de gebruikte goedkope voedingen. hier kan electronica die maximaal 5 volt gebruikt erg slecht tegen. Gebruik je een laptop dan wil het nog wel eens gebeuren dat de com port niet 100% compatible is met een standaard rs232 port, of dat de port "in slaap is gevallen". dit kan je meestal wel ergens in de bios, of in het configuratiescherm van je lappie aanpassen. verder, OS = win'98 bij XP schijnt het ook slecht te willen lukken. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 9 mei 2002 Geplaatst: 9 mei 2002 Wat die com poort van de laptop betreft heeft Prutsie gelijk. Ik moest ook de BIOS van mijn laptop met de laatste versie updaten voordat het werkte met mijn Multiprog 2001 Het gekke was dat ik via dezelfde com poort wel met mijn Nokia GSM telefoon verbinding had. Dus ik ging er in het begin vauit dat alles met mijn com poort wel in orde was. Was dus niet zo.
Gast Geplaatst: 16 mei 2002 Geplaatst: 16 mei 2002 ik heb het zelfde meerdere malen gehad ik moest tot wel 5x toe de module verwijderen uit de receiver net zolang tot dat ik de originele naam van de module in het scherm kreeg dus niet b.v tetra 1.0.daarna werkte hij wel gewoon.en de instelling van de module veranderen in ready for install/update werkte ook al niet.nu gaat het vanzelf mits hij de originele naam weergeeft.
Aanbevolen berichten