Ga naar inhoud


Na systeemherstel werkt streaming video niet meer


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn systeem was zo traag geworden dat ik besloot alles terug te zetten naar een datum dat alles nog naar behoren werkte. Inderdaad werkt alles weer lekker vlot.

Nu mis ik nog wel eens een uitzending op tv, dus maak ik gretig gebruik van www.uitzendinggemist.nl.

Alleen na systeemherstel werken de mediabestanden op deze site niet meer.

Ik heb het volgende geprobeerd:

1. Firewall tijdelijk uitgeschakeld;

2. Mediaplayer / Realplayer / Quicktime verwijderd en na opnieuw opstarten opnieuw geinstalleerd;

Helaas zonder resultaat.

De mediaplayer van de site geeft aan dat hij gereed is. Alleen er gebeurt niets. Ik heb ook geprobeerd de optie "afspelen in standaard player" aan te vinken, maar dan krijg ik Windows Media Player (ik heb overigens de laatste versie) de melding "Kan het bestand niet afspelen. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt, plaatst u de kaart in het station."

 

Het lukt mij gewoon niet om het voor elkaar te krijgen. Wie wel?

 

Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de mediabestanden van www.nu.nl.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Mijn systeem was zo traag geworden dat ik besloot alles terug te zetten naar een datum dat alles nog naar behoren werkte. Inderdaad werkt alles weer lekker vlot.
Nu mis ik nog wel eens een uitzending op tv, dus maak ik gretig gebruik van www.uitzendinggemist.nl.
Alleen na systeemherstel werken de mediabestanden op deze site niet meer.
Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Firewall tijdelijk uitgeschakeld;
2. Mediaplayer / Realplayer / Quicktime verwijderd en na opnieuw opstarten opnieuw geinstalleerd;
Helaas zonder resultaat.
De mediaplayer van de site geeft aan dat hij gereed is. Alleen er gebeurt niets. Ik heb ook geprobeerd de optie "afspelen in standaard player" aan te vinken, maar dan krijg ik Windows Media Player (ik heb overigens de laatste versie) de melding "Kan het bestand niet afspelen. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt, plaatst u de kaart in het station."

Het lukt mij gewoon niet om het voor elkaar te krijgen. Wie wel?

Overigens heb ik hetzelfde probleem bij de mediabestanden van www.nu.nl.

Alvast bedankt voor de reacties.


Probleem is als je systeem herstel doet dat alles NA die datum dus niet meer bestaat.

Stel je voor ik download media codecs die nodig zijn op 20 maart 2006 maar mijn systeem wordt traag en ik zet herstel punt op 1 maart 2006 dan is alles van wat je na 1 maart gedownload hebt of in gebruik op je systeem schijf dus niet meer aanwezig.

Het probleem van jou is op te lossen door de juiste codecs weer te downloaden om windows media format streams af te spelen, normaal zou mediaplayer dit automatish doen maar zoiets kan ook uit staan dus dat moet je dan even na checken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen het er geen één want het wil ook nogwel eens aan de andere kant liggen hoor ,dan start hij mooi op en gaat laden maar spelen ho maar een uur later wel weer.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat codecs aangevinkt.Heb hier nl hetzelfde.Geen beeld op windows media player.Wel met quick time player en Itunes

Al opnieuw geinstalleerd en de andere verwijderd maar hij doet het niet.Wel gaat het balkje onder lopen maar geen beeld.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows media player opnieuw downloaden en installeren waarschijnlijk ben je een connectie tussen i.e. en de player kwijt de code is overigens een tagfout[geluidsfout].gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb windows media player opnieuw gedownload en geinstalleerd, helaas zonder resultaat. Ik heb nu als tijdelijke oplossing real player gedownload, dit werkt gelukkig wel. Ik kan het alleen niet uitstaan dat windows media player het nu niet doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk heb ik het probleem gevonden. Tenminste, hij doet het dus denk ik dat ik de oplossing heb. Ga in windows media player naar "extra"- "opties" - "netwerk" en vervolgens bij "proxy-instellingen voor streaming" klik je op "configureren" en selecteer dan "proxy-instellingen automatisch zoeken"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...