Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de laatste tijd het probleem dat ik soms geen ontvangst heb op bv Eurosport Rtl4 rtl7 enz,die zitten op 12515 H.Ik heb wel altijd ontvangst op Film1.1,1.2 Ned 1,2,3 enz,die zitten op 12343 H. Iemand een idee wat dit kan zijn.Het omschakelen van hoog naar laag met de 22khz toon gebeurd toch lager?

Geplaatst:

Het omschakelen naar de hoge band gebeurd al bij 11700 dus dat zal het probleem niet zijn.

Heb je geen beeld, of ook geen signaal ? Wat geeft de level indicatie aan als je geen beeld hebt?

Je hebt een SS2 zie ik, werk je met de Poormanscam of doe je aan cradsharing.

Je geeft aan dat je soms geen beeld hebt, hoe krijg je dan wel weer beeld, doe je iets of moet je gewoon wachten tot het weer werkt?

Is er in je omgeving iets veranderd wat betreft Dect telefoons of Wifi of zo ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Het signaal valt helemaal weg op die frequentie,soms wacht ik een poos en dan doet ie het weer.Doe wel aan sharing (intern) maar de rest van de share is wel goed zoals de film 1 enz.Ik snap er niks van.Heb ook een keer gezien dat het signaal heel langzaam minder werd,en dan bij zo`n 30% helemaal wegvalt.Het is juist die frequentie die dat doet,althans dat is me opgevallen.Zat te denken aan vocht in de kabel maar zou dan niet alles slecht moeten zijn? Het probleem doet zich zowel in alt als in progdvb voor.Kunnen het ook nog de drivers zijn.Ik gebruik nl niet de 4.2.2. drivers maar 4.3.0. Wat dect betreft en wifi,is hier niets veranderd.Het was me ook nog niet eerder opgevallen daar ik meestal naar de Film netten kijk,maar wou gister Eurosport opnemen en toen ontdekte ik het probleem.Misschien dat ik het nu wat beter omschreven heb.:-)

Geplaatst:

Het is zeer onwaarschijnlijk dat dit probleem met de drivers of de software te maken heeft.

Omdat er op de andere transponders wel constant signaal is ligt beïnvloeding van buitenaf, door HF stoorsignalen in die band het meest voor de hand, maar, naar wat ik hier zo al lees kunnen slechte contacten bij de connectoren ook heel frequentie selectieve problemen geven. Ook de LNB kan natuurlijk meespelen.

Ik werk met de Poormanscam, en daarbij laat het contact met de kaart het nog wel eens op zich wachten. Vooral als het signaal niet zo sterk is, maar dan heb ik geen beeld en geeft de level indicator wel signaal aan en is het in de info van de CAM wel te zien.

Wat betreft de transponder frequenties heb je de zaak wat omgedraaid. Ned 1 enz zitten op 12515 en RTL4 enz op 12344. Jij geeft 12343 op, ik heb mijn kaart daar even op laten scannen, maar ik merk geen verschil tussen die beide frequenties.

Ik zou toch de F connectoren in de verbinding eens nalopen. Heb je nog een DiSEqC switch in de verbinding zitten ? Zo ja haal die er eens even tussenuit.

Ook zou je kunnen kijken of je hetzelfde probleem op de transponders ernaast hebt. Op 12324 zit MOSA 4 fta met een mozaiek. Kijk eens of zich daar het probleem ook voordoet. Op 12363 heb ik nergens beeld zodat het testen daar wat moeilijker gaat denk ik. Dit kan echter ook aan mijn systeem liggen omdat de Skystar 1 CI waar ik op dit moment mee test zeer weinig signaal op deze transponder aangeeft.

Als het probleem zich op de nabuur transponders ook voordoet zou ik het echt in het schotel systeem of beïnvloeding van buitenaf zoeken. Voor het laatste zou je kunnen kijken of het probleem zich altijd voordoet of alleen op bepaalde tijden.

Succes met zoeken. Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:
Citaat:

Wat betreft de transponder frequenties heb je de zaak wat omgedraaid. Ned 1 enz zitten op 12515 en RTL4 enz op 12344. Jij geeft 12343 op, ik heb mijn kaart daar even op laten scannen, maar ik merk geen verschil tussen die beide frequenties.
Succes met zoeken. Albert_H.

Vreemd Progdvb geeft 12344 als frequentie voor rtl4 e.d. en Alt geeft 12343??

Geplaatst:

Ja dat had ik ook al bekeken. Lyngsat geeft 12344 dus dat zal het wel zijn. Als je wilt kun je de de 0192.ini file in de Transponders dir onder AltDVB satfiles editen en van transponder 22 12434 maken. Maar zoals al aangegeven ik kon geen verschil zien tussen een scan op 12343 en 12344. Onder porgDVB werkt dat net zo.

Albert_H.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen