renzie Geplaatst: 27 maart 2006 Geplaatst: 27 maart 2006 Ik heb 3 weken geleden mijn PC geupgrade met een MSi K8M800 CE moederbord en een AMD 64 3.0 processor, 2 x 512 MB geheugen en een MSI RX 9550SE TD 128 MB AGP videokaart. De eerste 3 weken liep alles probleemloos. sinds dit weekend heb ik steeds last van vastlopers. na een 5-15 min loopt de pc vast. beeld freezed en er is geen beweging meer in te krijgen. wie weet waar ik de fout moet zoeken? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Ome Merde Geplaatst: 28 maart 2006 Geplaatst: 28 maart 2006 in die 3 weken liep ie nagenoeg nooit vast ? zoek het softwarematig, dus spyware, virussen en dat soort gespuis. alle software up2date maken wil ook wel eens helpen (drivers, windows-updates, etc.) merDe deze ruimte is te huur
renzie Geplaatst: 28 maart 2006 Auteur Geplaatst: 28 maart 2006 de eerste 3 weken is hij nooit vastgelopen. ik heb een uptodate internet security van McAffee met antivirus,spyware,antispam etc dus ik denk niet dat ik het in de software moet zoeken. ik heb ook systeemherstel gedaan naar 2 weken terug. heeft echter niet geholpen. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Ome Merde Geplaatst: 28 maart 2006 Geplaatst: 28 maart 2006 had je oude bord dezelfde chipset (merk) als je nieuwe ? XP wil wel eens flipperen hierop. in de veilige modus je oude zooi deïnstalleren (chipset drivers, ide drivers, etc.) en dan in een normale boot de meest recente drivers installeren. hardware-check kan ook, freeze lijkt me een videokaart issue, update die driver ook eens. memtest86 draaien om je geheugen te checken en ect. powermax 4.09 (universeel) om je HDD te testen. merDe deze ruimte is te huur
renzie Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Geplaatst: 29 maart 2006 nee, ik had hiervoor een asus moederbord, asus videokaart en AMD Athlon 2.8 prosessor. vandaag bij de computerboer langs geweest. deze vermoeden een defect in een harde schijf of het geheugen. ik heb het advies gekregen om de programma's MAXDIAG en MEMTEST te draaien en kijken welke fouten deze tegenkomen. als dit niet helpt ga ik met de PC naar hun toe. Renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Tonskidutch Geplaatst: 29 maart 2006 Geplaatst: 29 maart 2006 dat noemen die computerboeren externe analyse is jouw tijd en werk dus hun voordeel. terug ermee. je blijft toch enkel dagen klooien met grote frustratie en stress, laat hen die er aan verdienen die sorus oplossen. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
snappie Geplaatst: 30 maart 2006 Geplaatst: 30 maart 2006 Het zou ook kunnen zijn dat je processor te heet wordt.Even checken of de koeler wel voldoende toeren maakt en of de temperatuur niet tehoog oploopt. Ik heb dit probleem n.l zelf ook gehad.Bij mij was de koeler decfet. ____________________--- snappie don't ask me,i only use my brain to keep my ears apart
Morgothzz Geplaatst: 30 maart 2006 Geplaatst: 30 maart 2006 Dat is een aardig zoekplaatje, veel tips zijn er al gegeven. Het kan inderdaad een temperatuur probleem zijn (CPU of videokaart). Het kan het geheugen zijn of je harde schijf. Maar het kan ook een IRQ conflict zijn (omdat windows vindt dat hij alles kan sharen terwijl je hardware er anders overdenkt. (heb je toevallig nieuwe hardware geinstalleerd zoja steek dat eens in een ander slot). Wat bij oudere pc's veel voorkomt en soms bij nieuwe is dat er defecte elco's op je moederbord zitten. Het is bekend dat o.a. MSI, ABIT, ASUS etc elco's gekocht hebben bij een (goedkope) grootgrutter maar het procede om die dingen te maken was verkeerd. Resultaat bolle (lekkende) elco's. Dat zal waarschijnlijk niet jou probleem zijn want dan stopt je pc spontaan en gaat meestal uit. Ik begreep dat jij alleen een freeze had. Regards 'Life Is A Joke'
renzie Geplaatst: 3 april 2006 Auteur Geplaatst: 3 april 2006 Het is uiteindelijk een confict van de MSI grafische kaart en het MSI moederbord gebleken. De testen met Powermax en MEMtest gaven geen fouten aan. Ik heb toen de videokaart eruit gehaald en de PC anderhalve dag laten draaien op de onboard Nvidia VGA kaart. Geen vastlopers meer gehad. ik heb er nu een MSI videokaart in zitten met een ATI chipset ipv Nvidia en sinds zaterdag geen problemen meer. het was dus een conflict van de twee Nvidia chipsets. Mijn CPU temp is rond de 42 graden. ik maak dit voor het eerst mee, ik heb vaker Asus moederborden gehad met een onboard VGA kaart en daarbij een Asus videokaart maar nooit conficten. Nu MSI en meteen deze ervaring. renzie renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
theparasol Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Te lichte voeding wellicht? Hoeveel wattjes levert het gebakje? Wellicht net genoeg voor de radeon en bij vlagen te weinig voor de nvidia.
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Inderdaad. Een te zwakke voeding lijkt mij de meest logische verklaring. Vooral omdat je aangeeft dat je de hele kast zo'n beetje hebt geupgrade. Anders misschien de videokaart kapot? Dat het aan de combinatie ligt lijkt mij in ieder geval sterk..
renzie Geplaatst: 4 april 2006 Auteur Geplaatst: 4 april 2006 Zalmann 300 Watt APS voeding. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Thomas2000 Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 met hoeveel schijven en evt. nog een speler en brander? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Tonskidutch Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 en voor de upgrade was de stroombron ook al te weinig dus? lijkt me stug maar nogmaals jij doet nu deels het werk wat de leverancier zou moeten doen renzie.. Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
renzie Geplaatst: 4 april 2006 Auteur Geplaatst: 4 april 2006 twee schijven, 1 brander en 1 dvd speler, Pinnacle TV kaart. voor de upgrade had ik 350watt. ik heb ook de voeding aangepast. maar mijn problemen zijn opgelost door een videokaart met een ATI chipset te gebruiken. ik heb nu geen problemen meer renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen