Gast Geplaatst: 28 maart 2006 Geplaatst: 28 maart 2006 nieuwe router dlink 524 in combinatie met speedtouch 510 en wanadoo lite adsl prrobleem kom bij de setup van dlink niet voorbij de wan setup alles geprobeerd mmaar kan in de setup alleen kiezen voor dynamic / static/ ppp0e of other, maar wwat ik moet hebben is ppp0a maar die staat er niet tussen. ik heb ppp0e en static geprobeerd maar bij static weet ik ook niet wat ik prcies moet invullen. weet iemand hoe dit op te lossen wordt er beetje gek van thanx alvast
Ome Merde Geplaatst: 28 maart 2006 Geplaatst: 28 maart 2006 je speedtouch verzorgt toch de verbinding ? stel die is 10.0.0.138 geef je dlink dat een statisch IP adres in dezelfde reeks, bijv. 10.0.0.150. zet DHCP uit op de dlink (laat de speedtouch dit doen) of vice versa, dus de dlink instellen als dhcp-server en dit op je speedtouch uitschakelen. je kan de dlink natuurlijk ook als AP gebruiken, dan doet de speedtouch al het gateway/routerings werk. de dlink dien je dan via een switchpoort te verbinden met je speedtouch (dus niet via de WAN poort). stel hem dan dynamisch in (je speedtouch regelt dit). merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 28 maart 2006 Geplaatst: 28 maart 2006 dat was het inderdaad wist steeds niet welk ip ik moest gebruiken maar met 10.0.0.150 en de rest had ik al goed staan. thanks again heeft 4 uur geduurd en 5 min hier en hij doet het super hoor thx
Ome Merde Geplaatst: 28 maart 2006 Geplaatst: 28 maart 2006 fifty fifty 9 v/d 10x is het IP-adres van een Alcatel Speedtouch 10.0.0.138. Een veelgebruikte IP-reeks is 192.168.1.x. Je overige hardware moet indezelfde reeks staan voor het beste resultaat zullen we maar zeggen ... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen