Ga naar inhoud


funprom prgrammer.


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb op de gebruikersdag een funprom programmer gekocht en de bijhorende software gedwonload.Kan ik ook 5 in 1 fun kaarten programmeren met dit toestel,of moet ik verder de mastera gebruiken.

Het programma beschikt over enkel c64 eeprom's,maar er zijn er nu die beschikken over 256 K geheugen.Ondersteund deze hardware funcard 2,3 en 4 en wanneer komt er (un)officiële software uit voor die grotere funkaarten,want de fun2 zou gebruikt worden voor seca2.Men vertelde dat een mastera 2 hardwarematig nooit een fun kan programeren groter dan 64K,daarom hebben ze de mastera3 ontworpen.

Volgens uitleg gebruikersdag

funprog is hardwarematig geschikt voor fun2,3,4

Wel nog geen soft gezien.

mastera 2 is hardwarematig niet geschikt voor fun 2,3,4

Wie kan deze tekst verduidelijken en eventueel de fouten die mij gezegd waren corrigeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik programeer altijd met mijn paarse funkaart satkoos 5 in 1 met een zelfgebouwde funprommer.

mastera heb ik ook maar vindt ik wat omslachtiger.of hij ook andere funkaarten aankan weet ik niet.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@digitalsat2002,

 

De funprom is een zeer simpel mooi goed werkend apparaat.

ik gebruik alleen deze voor alle fun kaarten die ik heb en dat is vanaf de c64 t/m de c256. Dus dat gaat gewoon prima.

 

wel moet je voor de grotere kaart een ander programma gebruiken welke dat grotere geheugen kan gebruiken.

 

Funprog voor de funprom is prima en simpel te gebruiken maar met het uitlezen van je kaart wil die nog wel eens haperen. (Hoewel uitlezen zul je meestal niet veel toepassen.)

Als aanvulling hij brandt de c256 ook maar herkent de kaart als een c64 en daarmee kun je dus net zo goed de c64 blijven gebruiken ipv een c256.

 

Funmagic is mijn favoriet op het moment daar het ook voor het editeren van secafun en viafun enkele leuke opties heeft zoals intelligent bytes....naast het branden van 5in1 files op kaart en dus ook die c256 kaarten aankan.

 

5in1 funfiles kun je hiermee echter niet editeren dat doe ik met de perfecte ISVedit 2.2 - de 3b is eigenlijk maar een beta versie die niet meer kan.

 

Dus al met al kun je funmagic en ISVedit prima in combinatie gebruiken voor alle funkaarten en files...! Erase altijd je kaart voor de nieuwe file erop gaat. Dat is het zuiverste en weliswaar radikaal maar die extra minuten tijd voorkomt fouten op de kaart.

 

Duwgati heeft er het een en ander aan gewijd in zijn uitleg.

 

als je al een parallel progger als funprom hebt ga niet lopen klooien met mastera indien je funcards gebruikt want dat wordt gewoon veel complexer en fouten liggen daarmee op de loer.

 

 

Tot fun

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fateh Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...