Gast Geplaatst: 29 maart 2006 Geplaatst: 29 maart 2006 Ik heb vandaag een raar probleem ervaren. Bij een vriend van mij staat een Nokia waarvan ik het type niet ken. Het is een 9*** met 2 CI-sloten zonder ingebouwde decoder. Als ik een Humax monoblock aansluit met 2 meter kabel ertussen dan gaat die vlot van Hotbird naar Astra. ( op het terras) Met de normale lange kabel ertussen (25 meter) naar de living dan lukt dit niet. Sluit ik een enkele LNB aan dan werkt alles goed op de Hotbird. Dus kabel is goed, ontvanger is goed en ook de monoblock werkt prima op korte afstand. Na twee uur heb ik de moed opgegeven. Weet iemand wat het prblm zou kunnen zijn. Thanks. Graafje.
metropar Geplaatst: 29 maart 2006 Geplaatst: 29 maart 2006 gebruik je met de 2 mtr kabel zelfde lnb en schotel als met de 25 mtr kabel? wat voor type nokia is het precies 9 .... kunnen we hier weinig mee gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 29 maart 2006 Geplaatst: 29 maart 2006 Ik weet het type echt niet. Ik kan het wel navragen. De opstelling heeft vroeger gewerkt. Is zo verkocht in AXEL. Bij het testen op het terras van mijn vriend werkt alles prima, eens je verder gaat met de lange kabel werkt enkel de single LNB.
metropar Geplaatst: 30 maart 2006 Geplaatst: 30 maart 2006 had graag toch even geweten wat voor type ontvanger dit precies is maar ook graag antwoord op mijn vraag of er aan de 2 mtr kabel dezelfde schotel en lnb wordt gebruikt als aan de 25 mtr kabel als het met 2 mtr kabel werkt zou het met 25 mtr ook geen probleem mogen zijn heb hier een nokia draaien met stab motor waar 40 mtr kabel tussen zit gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 31 maart 2006 Geplaatst: 31 maart 2006 Het zou een Nokia 9650S moeten zijn. De schotel en monoblock is uiteraard dezelfde. Met de korte kabel werkt alles prima, met de 25 meter kabel niks beeld. Steek ik dan een ouwe grundig LNB aan de schotel dan is de Hotbird prima te ontvangen. Groeten, Graafje.
metropar Geplaatst: 1 april 2006 Geplaatst: 1 april 2006 ben bang dat het toch een probleem zal worden met het monoblock verbruikt zeer waarschijnlijk te veel stroom(mili amp) voor de voeding van de nokia deze zijn meestal aan de krappe kant heb je al eens gemeten wat voor spanning er aan het uit einde van de 25mtr kabel uitkomt op een horz. en vert. kanaal zonder lnb een geen sluiting maken bij meten en daarna met lnb meten waarschijnlijk zal het met 2 losse lnb s en diseq switch wel gaan zolang je maar geen diseq 2.0 switch gebruikt maar 1.0 of 1.1 bijv of met een diseq switch die schakeld op 12v maar dan moet je weer een kabel bij leggen kreeg hier op mijn schotel ook alleen maar een orginele stabmotor goed werkend de andere merken waaren allemaal klote verbruikte gewoon te veel miliamp voor de nokia . dus een ander monoblock dat minder mili s gebruikt wil mischien ook helpen gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 2 april 2006 Geplaatst: 2 april 2006 Bedankt voor je antwoord. Ik dacht ook al aan zoiets. Ook is de kabel heel goed vastgelegd met nagelklemmetjes. Hier of daar eens de kabel platgedrukt en dat zou ook al kunnen zijn. Groeten. Graafje.
trust Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Bij de 92/9500 kun je in het menu de lnb spanning met 0.5 V verhogen , zit deze optie hier niet in ? Misschien net genoeg . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Die optie heb ik niet gevonden. Voorlopig blijft alles werken met een enkele LNB. Graafje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen