Gast Geplaatst: 21 augustus 2000 Geplaatst: 21 augustus 2000 Board genoten,<BR>Middels deze wilde ik jullie laten weten de laatste weken ontzettend veel geleerd te hebben van wat ik op dit board heb gelezen.<BR>Ik kan nu al met knippen en plakken een crd bestand van het net plukken en op mijn kaart laden.<BR>Ja zelfs een hex file op een seca kaart laden, en het wordt nog gekker ik heb zelfs al een irdeto kaart gerepareerd.<BR>Dit alles mag dan voor velen van U een lachertje zijn, maar voor een automonteur zonder al te veel elektronische kennis is dat al heel wat.<BR>En alles dankzij lezen, lezen en nog eens lezen, maar vooral ook dankzij de hulp welke ik via e-mail mocht ontvangen.<BR>Maar helaas hoe meer ik leer hoe meer vragen ik creëer, en ik denk dat ik daarin niet de enige ben.<BR>Graag zou ik veel meer willen weten over de materie, ik wil graag leren waar ik mee bezig ben in plaats van als een afgerichte aap domweg een bestandje laden op een kaart.<BR>Ik wil zelf een crd willen schrijven of een hex bestand maken, weten wat er met zo’n ic gebeurt enz. enz.<BR>Nu is mijn idee dan ook het volgende;<BR>Ik denk dat er onder ons best mensen zijn die een ruimte kunnen organiseren waar board leden te samen kunnen komen.<BR>Ik denk ook dat vooral newbie’s daar behoefte aan hebben.<BR>Als er nu ook nog moderators en gevorderden zijn die b.v een lezing willen geven over de materie dan zijn we klaar.<BR>Graag hoor ik via het board, GEEN E-MAIL, hoe jullie daar tegen overstaan en of er werkelijk behoefte aan is en of het wel is toegestaan, ook zou ik graag willen weten of er voldoende mensen zijn die hun kennis willen delen.<BR>En wie er eventueel waar ook in den lande ruimte beschikbaar hebben.<BR>In afwachting van uw reactie<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 21 augustus 2000 Geplaatst: 21 augustus 2000 als daar interresse voor is willen wij dat best organiseren en voor de benodigde kennis zorgen...<BR>Nodigen we canal+ ook uit <BR><P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster
Gast Geplaatst: 22 augustus 2000 Geplaatst: 22 augustus 2000 Ja, deze newbie zou dat geweldig vinden.<BR>Ikzelf heb een:<BR>Pioneer BDR-S100NL2<BR>JDM-Programmer type: v1.0<BR>Piccard-gold type v2.0 (alles gesoldeerd)<P>En ik snap er de ballen niet van.<BR>Laden van de kaart gaat volgens mij wel maar weet niet zeker of er daadwerkelijk iets op wordt weggeschreven.<P>Volgorde als volgt uitgevoerd:<BR>loader.hex in micropic 16c84<BR>082000.bin in Eeprom 24c16<BR>pic16f84 in micropic 16c84<BR>pioneer.hex in micropic 16c84<P>bij alle krijg ik wel "verify succesful"<BR>doch of ij e.e.a. heeft weggeschreven kan ik niet met zekerheid zeggen!!!!!<P>Kaartje in pioneer gestopt en wel beeld, maar steeds voor korte duur. Dus constant pioneer aan en uitschakelen!!!!!!<P>Ook hetzelfde probleem met files van Djazzie<BR>nl. de Azzie.bin en dj.hex. Echter moet wel gezegd worden dat ik enkele deze 2 heb geladen en niet de loader.hex en de pioneer.hex.<P>Ook hier beeld op zwart, zij het echter niet zo vaak als eerst.<P>Hoe krijg ik nu constant beeld????<P>Gezien het vorenstaande zou ik het voorstel van Arbie graag gerealiseerd zien.<P>DD<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 23 augustus 2000 Geplaatst: 23 augustus 2000 Natuurlijk is het een fantastich leuk idee dat leuk samenkomen alleen hebben jullie weleens aan de organisatie ervan gedacht...zoiets we gaan leuk leren kaarten proggen hier ....en dan bij de deur allemaal je naam inleveren aan C+. <P>Verder als je een vraag heb over het proggen van een wafer stel deze dan niet in een reaktie op een vraag van iemand maar stel dit in een apart topic en doe dit dan wel in het juiste forum..... Misschien dat de faq een aanrader voor je is en dan het bepaalde onderdeel GEBRUIKSAANWIJZING... heb je niet alleen zelf wat aan maar ook de users die zich ergen aan dit soort dingen en Sat4All omdat de hoeveelheid data die wij generen dan ook echt nuttig gebruikt wordt en niet voor niets de digitale weg opgaat..<P>Satwatcher<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten