Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben voor het eerst aan proggen.

Zoek nu een eeprom file om op de goldkaart te zetten.

Gaarne u hulp om goede file te vinden.

m.vr.g, Walter

Geplaatst:

zet er ook maar een pic hex bij anders blijft t donker in de garage. zo'n file die je nodig hebt heet bv seca file voor GW (goldwafer)....je zal het aantal pagina's moeten overschrijven die een zoekmachine hierop uitspugt....zoeken dus

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Geplaatst:

prog altijd eerst je eeprom en dan pas je pic's, anders is het ook noppes

Greetz, Puch

Geplaatst:

@Trust,

Je moet wel even in de gaten houden dat Puch volledig gelijk heeft met zijn mededeling. De Mastera 2 heeft namelijk een zgn. golprogrammer mode en kan daardoor met Gold140 software worden aangestuurd. En bij die software is het inderdaad belangrijk dat je de eeprom eerst programmeert.

Mijn opmerking was eigenlijk bedoeld om aan te geven dat die specifieke volgorde van programmeren dus zeker geen algemene wijsheid is, maar afhankelijk van de gebruikte software.

Groeten

Geplaatst:

Duidelijk !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

@ puch , Onderwerp: proggen met mastera II met cold-card software

De mastera regelt dit toch allemaal zelf ?

Hoe stel jij dat in dan ?

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

walter,

lees eens de site van Duwgati door, betere uitleg kan je niet dromen.

Nog een hint, gebruik chipcat (ook bij Duwgati te vinden), dit is m.i. het meest plug and play programma wat er te vinden is.

Succ6

Geplaatst:

@Trust,

Er is geen enkele programmer die zelf iets regelt. Dat doet de software. Als je de juiste software hebt tenminste. En als je losse software componenten gebruikt, of software die werkt alsof het 2 losse software paketten zijn (zie Gold140) dan moet je er dus zelf goed bij nadenken in welke volgorde je de componenten op je kaart programmeert.

@Puch,

Dit verhaal hierboven moet jij dus ook even ter harte nemen, want een programma als Chipcat, ***geen-reclame*** en zo kan ik er nog tich opnoemen, die regelen de juiste volgorde zelf. Daar hoef je dus niet de eeprom eerst te programmeren.

En dan is er ook nog een categorie van PIC waferkaarten met directe programmeerlijnen voor de eeprom. Daar kun je met bijvoorbeeld een JDM programmer, de componenten volledig onafhankelijk van elkaar programmeren. Dus geen loader nodig, dus maakt de volgorde niet uit.

Succes

Geplaatst:

@ Duwgati , jouw antwoord aan Puch verwoord precies wat ik ook bedoelde .

Het Onderwerp: proggen met mastera II met cold-card software , gaat n.l. niet over het programmeren met losse komponenten.

<small>[ 08-06-2002, 12:47: Bericht gewijzigd door: trust ]</small>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.