Ga naar inhoud

bios herkent HDD niet?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gaat hier om een laptop pentium II dat word geleverd met een originale 4.3GB HDD,en ik heb in reviews gelezen dat ook t/m 8GB HDD kan in hangen,maar zoals wij weten heel veel oude laptops supporten geen grotere HDD's maar in dit gevaal dus t/m 8GB moet kunnen, maar volgens mij moet er wat aan gedaan worden. ergens heb ik gehoord dat met een behulp van een hulp bestand dat in hdd zetten word HDD in bios herkend. maar goed ik heb een HDD van 6GB in gedaan en wil ik graag met dat gaan werken,maar helaas bios zit hem niet met andere HDD van 700mb hele oude geprobeerd werkt wel en HDD van 6GB ook via splitter kabel in gewoon pc aangesloten en werkt ook wel. weet iemand misschien hoe dit werkt.alvast bedankt

Geplaatst:

Meestal heeft de fabrikant van je harddisk wel een tool die je kunt downloaden en op floppy kunt zetten, deze tool schrijft de info die normaal de bios zou moeten generen op de harde schijf waardoor je toch vanaf een harde schijf kunt booten terwijl je bios de harde schijf niet herkent. Kijk dus even welk merk HD je hebt en check dan de site van de betreffende fabrikant.

Geplaatst:

ja, klopt wat je allemaal zegt. maar helaas dat stuk tool of software nergens tevinden ,voor western digitaal of maxtor veel tevinden maar hier gaat om een toshiba (HDD2144.MK-6014MAP) en zelf's in eigen site staat niets over.ben bang dat ik een andere kleinere HDD moet gaan zoeken.als toevallig ergens tegen komt graag laat mij horen ben ik heel veel dankbare.gr

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik weet niet wat voor moederbordje in je laptop zit,anders zou je misschien een biosupdate kunnen uitvoeren zodat die wel je hd herkent,zorg dat je de juiste type bios voor je moederbord hebt.Pas wel goed op met flashen,want het kan ook mis gaan en dan is je laptop onbruikbaar.Ga naar de site van Toshiba en dan naar service en support en kijk daar verder bij biosupdate.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen