Ga naar inhoud

Welk cpu kan deze moederbord max aan Asus A7V8

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welk cpu kan deze moederbord max. aan: Asus A7V8??? Ik heb er nu een licht overgeklokte xp2200 in, draait 100mhz sneller als de originele snelheid.

Alleen tijdens videobewerkingen loop in principe ik tegen de beperking van de processorsnelheid aan, duurt gewoon langer vergeleken met snellere pc's. De Athlon XP's zijn haast nergens meer te krijgen, kan deze moederbord een amd sempron 3000+ aan en is ca euro 110 een goede prijs vor deze cpu? Ik heb er al de laaste bios in versie 15 beta3.

Ik wil de pc niet echt veranderen op cpu, extra hd en extra ram na, alles loopt super stabiel en zeer vlot. Dus wil ik het upgraden zonder echt ales over de kop te gooien. Volgend jaar is er waarschijnlijk pas een compleet nieuwe pc.

Dus welke cpu kan hier ook nog in?

Ik vind de beschrijvingen in de instructieboekje niet echt duidelijk, er kan wel ddr400 in maar de fsb is vlgens mij nog steeds max 333mhz toch. Heb er nu 1x ddr333 van 512mb in. misschien doe ik er wel nog een plankje van 512 erbij.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

Type links bovenin je moederbordtype in (zal wel A7V8X zijn).

Als je southbridge een sticker FSB333 opgeplakt heeft worden de Sempron 3000+ en de Athlon XP 3000+(333 MHZ FSB) maximaal ondersteund.

Moet je alleen wel eerst even je BIOS updaten.

Athlon XP 3000+(333 MHZ FSB) is dus het snelste wat je er in kunt zetten, of de Athlon XP 2800+(266 MHZ FSB) als je geen sticker hebt.

Geplaatst:

Ik zou er inderdaad maar niet teveel aan veranderen. Als je veel videobewerking doet zou een dual core Intel het werk beter moeten doen.

Heb zelf een 3.2 HT processor en dat gaat mega snel.

Prijs voor die CPU is redelijk. Heb hier nog wel een Sempron 3000+ over liggen (socket 754).

Belangrijker is denk ik dat extra geheugen. Plankje erbij met 512Mb en je zal schrikken van de vooruitgang ;-)

Geplaatst:

Inderdaad, het moet een socket A zijn, ik heb wat verder gezocht, voordat ik de link hier zag, inderdaad kan die max 333mhz aan fsb, er zit een stickertje met 333Mhz fsb.

De bios wordt waarschijnlijk niet verder ontwikkeld, bios versie 15 beta 3 is de laatste wat ik kan vinden.

Ik denk trouwens niet dat meer geheugen echt veel effect heeft op de duur, want de cpu zit continu op 100% tijdens de bewerking( avi naar mpeg1 converteren voornamelijk) en niet met sprongetjes of zo dat die even wat minder doet of zo....ben wel van plan ben om er toch extra geheugen in te doen op korte termijn.

----

Er ka volgens mij ook een amd xp 3200+ in, die is er in 2 varianten, 1 van 400 mhz fsb en 1 van 333mhz fsb. Nu nog een goedkoop op de kop zien te tikken.

Geplaatst:

Hmm inderdaad, eens kijken hoeveel een betrouwbare moederbord voor het amd64 platform inc cpu zoals de amd64 3400+ of zo kost.

----

Voor de prijs van een amd xp 3000+ kan ik dus beter een amd64 moedebord kopen en een amd64 cpu, dat wordt dus nog even wachten met upgraden, doe ik het meteen goed en stel een compleet pc samen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen