Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Ik mprobeer de Blueline infobox tap op mijn topfield 5010 masterpiece te krijgen. Echter als ik Altair opstart zie ik alleen de index van mijn computer. Tevens als ik mijn usb kabel in mijn PC klik krijg ik de melding dat het aangesloten aparaat niet herkend wordt. Kan iemand mij helpen ???. Ik ben nog een leek op dit gebied. Alvast bedankt voor de reactie.
Sigma Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 welkom op het board als het goed is zegt je PC dat hij nieuwe hardware gevonden heeft dan moet je dus je PC even laten zoeken naar de driver die hij daar voor nodig heeft deze staat in de map waar ook Altair staat als hij de driver gevonden heeft dan moet het werken Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Alvast bedankt voor je reactie, Ik heb hem laten zoeken in de map waar altair staat. Echter hij vindt daar geen geschikte driver. Ik heb altair gedownload en uitgepakt, voor de rest heb ik er niets mee gedaan. Moet ik misschien nog wat anders ondernemen???. Daan
Sigma Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 sluit je topfield even op een andere usb aansluiting aan en laat je PC dan even opnieuw zoeken heb Altair even in de bij lage gezet je heb toch niet een PC die op 64 bit werkt want dan houd het op,dan doet altair het niet omdat deze op 32 bit werkt Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Het werkt nog steeds niet. Moet ik nog iets met altair doen nadat hij is uigepakt??. Ik werk niet op 64 bits. Dus inprincipe zou het moeten werken. Ik heb wel iets gelezen over een windows usb patch, echer ik heb geen idee waar ik deze kan vinden.
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Is het mogelijk om taps met een rs232 verbinding op je ontvanger te zetten??? mvg, Daan
Sigma Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Taps kun je alleen met USB er op zetten. wat zegt of vraagt je PC als je de Topfield aanzet??? Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Happy2000 Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Citaat: .... Ik heb wel iets gelezen over een windows usb patch, echer ik heb geen idee waar ik deze kan vinden. Met welke windows draai je dan XP of XP-sp2 zou gewoon moeten werken. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 De boodschap is : Het usb apparaat wordt niet herkend. Daarna kan je via probleem oplossen een stuurprogramma laden. Als ik dan naar de map toe ga waar altair op staat, geeft hij aan dat hij geen geschikt stuurprogramma heeft gevonden. Ik draai met windows XP sp2.
Beobuddy Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Op het moment dat er gevraagd wordt naar de driver bij aansluiten, kun je op 2 verschillende wijze m.b.v. windows hardware wizard naar de tfbulk.inf laten verwijzen. Probeer beide manieren eens. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Als ik het stuurprogramma wil installeren en aangeef dat tfbulk.inf de file is, krijg ik de boodschap "Op de opgegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware". In Apparaatbeheer staat onder USB controllers Önbekend apparaat". Begin al een beetje wanhopig te worden!!! Daan
Beobuddy Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Dus het onbekende apparaat aanklikken met rechtermuisknop - Stuurprogramma aanpassen - niet met windowsupdate vebinding laten maken - "ik wil zelf kiezen" - "niet zoeken, ik wil zelf bepalen welk stuurprogramma" - bladeren - bladeren naar plaats van TFbulk.inf (vraagt ook naar *.inf onder in balk) - TFbulk.inf kiezen - openen Dan zal er een scherm komen met de juiste optie "Topfield first device etc" -volgende -voltooien. Dat ie nu onder USB staat klopt sowieso, daar zal ie ook bijven staan als Topfield First Device..... DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Ik heb het hele protocol zoals hierboven beschreven een aantal malen gedaan en kreeg telkens dezelfde boodschap "Op de opgegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware". Ik begrijp er echt niets van. Hebben jullie nog sugesties. Alvast bedankt voor het mee denken. Daan
Gast Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 De oplossing is gevonden. Het probleen was dat ik USB kabel van 5 meter gebruikte. Vandaag in de winkel een kabel van 1m.80 gehaald en hopla het werkte in 1 keer. Bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer, Daan
Sigma Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 5 meter moet het ook doen heb hem hier constant aan mijn PC zitten met een 5 meter kabel Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen