Gast Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 Ik ontvang telkens een lading email met als onderwerp: Mail Delivery Subsystem. ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- Dit zou inhouden dat er vanaf mijn computer email is verstuurd die terug gestuurd is omdat het adres niet bestaat. Ik ben dus bang dat een virus op de achtergrond mailtjes loopt te sturen vanaf mijn pc. Echter zegt mijn NOD32 daar niets over en vind ik met virusscannen ook niets. Ik heb nu maar even via www al mijn wachtwoorden op mijn mailserver veranderd maar ik wil het probleem oplossen. Hoe kan ik testen of mijn pc op de achtergrond mail stuurt. Ik zie geen rare processen staan in mijn msconfig.
lite Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 iemand kan ook alleen jouw email adres als afzender/response adres in een mailtje hebben gezet, dat is mij ook wel eens overkomen. het is een relatief veilige manier voor spammers om beter mailtjes af te kunnen leveren als ze bestaande, niet 'geflaggde' adressen daarvoor gebruiken.. wat betreft het versturen zelf, het makkelijkst om dat te controleren is denk ik om een (gratis) netwerk monitor te installeren en te kijken of er veel verkeer naar poort 25 op externe adressen wordt gestuurd (hier staan er een paar). And now for something completely similar
Alventali Geplaatst: 3 april 2006 Geplaatst: 3 april 2006 @alans Als jij jezelf er van overtuigd hebt ( Nod32 is naar mijn mening geen slechte virus scan)dat jou computer virus vrij is ligt het probleem veel kans niet bij jou. Je zou nog eens een online scan bij bv norton of panda of welke andere online virus scanner ook kunnen laten scannen om helemaal zeker te zijn. Echter er zijn tegenwoordig genoeg virussen/wormen die vanaf een besmette pc een random mail adress uit het adres boek pakken en op die naam mails versturen. Met andere woorden iedereen die jou e-mail adres in zijn adressen boek heeft staan kan de gene zijn die die mails verstuurd zonder dat hij of zij daar zelf erg in heeft. Dit hoeft niet eens een bekende te zijn. want veel mensen sturen leuke/grappige/zielige mails door zonder de adresen lijst te verwijderen die er aan hangt van de vorige afzender. Hierdoor kan het met het grootste gemak voorkomen dat jou mail adres ergens in een geinfecteerde computer terecht is gekomen. Zelf verwijder ik deze lijst met afzenders wel altijd. Ik krijg er soms wel eens binnen waar meer dan 150 mailadressen in staan. Meestal bij mensen die een hoax doorsturen. Ik probeer de mensen die ik ken er dan ook meestal van te overtuigen omdat niet meer te doen en eerst te checken of het geen hoax is. Sommige mensen zijn echter zo eigenwijs die zeggen dan nog " Ja maar het komt van Microsoft en Mcafee dus het zal toch wel kloppen wat daar staat. Zulke mensen zouden ze wat mij betreft meteen een ban voor het leven moeten krijgen wat internet aangaat. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
WPW Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 Kijk eens met fsecure backlight, als het iets is is het iets rootkit achtig. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Poetsdoekje Geplaatst: 4 april 2006 Geplaatst: 4 april 2006 AlanS Heb je HitmanPro al eens gedraaid, het lijkt toch verdacht veel op Spyware, of ergens zo'n Trojaans paardje Suc6 poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Heren bedankt voor al jullie reakties. Ik heb al diverse scans geprobreerd maar geen virus. waarschijnlijk is het dus wat hierboven vermeld is dat iemand anders mijn emailadres heeft gebruikt. Ik heb ook geen bericht van mijn provider gehad en die hadden anders toch klachten moeten hebben lijkt mij.
Gast Thijzel Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Citaat: Heren bedankt voor al jullie reakties. Ik heb al diverse scans geprobreerd maar geen virus. waarschijnlijk is het dus wat hierboven vermeld is dat iemand anders mijn emailadres heeft gebruikt. Ik heb ook geen bericht van mijn provider gehad en die hadden anders toch klachten moeten hebben lijkt mij. Alan, ik las een paar dagen terug dit bericht op Webwereld een nieuwe spamtruc om filters te omzeilen door bounces. Misschien bij jou van toepassing.....
EL PIÑO Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Niet vanaf jouw PC, maar vanaf een mailadres van jou. Als iemand die jij ooit gemaild hebt, en jou dus in zijn adresboek heeft staan, last heeft van een virusje of malware. Kan er rotzooi worden verstuurd met als afzender jouw adres. En jij krijgt dan dus die melding terug, want die wordt naar jouw adres gestuurd.. Als je bang bent dat er een virus of malware op staat kun je sowieso het beste nog even scannen, maar bovenstaande lijkt logischer. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Een eenvoudig iets om te weten/verhelpen of 't fenomeem echt van jouw pc naar de buitenwereld wordt verstuurd is, om als eerste adres in je adressenbestand een nepadres te plaatsen met als parameter bvb."!0000!". Als er een virus is wat van de adressenlijst gebruik maakt, dan probeert het als eerste naar dit adres te sturen,aangezien dit alfabetisch gebeurt zal windows je vragen om een geldig adres in te voeren (!0000! kan die niet vinden), waardoor je ervan op de hoogte bent dat er mail gestuurd wordt vanaf je computer. je kunt daardoor dit proces onderbreken en voorkomen dat het virus verspreidt.
Alventali Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 @Big john Ik meende dat toch te weten dat dat een hoax is. Is ook te lezen bij de Hoax info bij Mcafee. Het geld voor een paar virussen maar niet voor het gros. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
WPW Geplaatst: 6 april 2006 Geplaatst: 6 april 2006 Toch blijft het oppassen, er komt steeds meer rootkit achtige zooi en ook al is het al lang bekend, dat omdit weer helemaal goed te krijgen je de handel beter opnieuw kan installeren, geeft ms het ook eindelijk toe. Het blijft dan ook met klem aan te bevelen om een dump (ghost) te bewaren die goed werkt en je data apart, 30gb xp install staat ook met een half uurtje op een firewire/usb2.0 drive. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen