Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van een goldprogrammer en mijn eerste indruk was dat deze slecht was gesoldeerd.<BR>Mijn grootste probeem is dat ik geen goldwafer smartcard kan programmeren.<BR>Hoe is nu de exacte volgorde bij een lege kaart.Volgens de beschrijving is het:<BR>eerst Pic selecteren,dan seca hex<BR>laden.Dan Eeprom selecteren, seca Bin laden.<BR>Weer terug naar Pic, dan main-file laden.<BR>Wat ik ook probeer is zonder resultaat.<BR>Wie weet raad?<BR>ps. ik ben een beginneling met programmeren<BR>en ben in het bezit van een Nokia 9600<BR>Groetjes Tiny<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by tmierlo (edited 10 July 2000).]

Geplaatst:

TMierlo,<P>in feite staat gans de procedure hier op het board.<BR>steek de kaart met de contacten naar beneden toe in de programmer.<BR>klik eerst indentify aan, de gebruikt kaart wordt herkend door de programmer.<BR>klik nu de PICs tab aan en laad de bootloader " boot.hex" op de 16f84 ic<BR>klik programm aan<BR>even wachten<BR>klaar<BR>klik vervolgens eeproms tab aan<BR>laad de file voor de 24 c ic " 24c.hex "<BR>klik programm aan<BR>even wachten<P>klik PICs wederom aan<BR>main file " main.hex" laden<BR>en programm<P>probeer het eens<P><P>------------------<BR>Satdigital

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by satdigital:<BR><B>TMierlo,<P>in feite staat gans de procedure hier op het board.<BR>steek de kaart met de contacten naar beneden toe in de programmer.<BR>klik eerst indentify aan, de gebruikt kaart wordt herkend door de programmer.<BR>klik nu de PICs tab aan en laad de bootloader " boot.hex" op de 16f84 ic<BR>klik programm aan<BR>even wachten<BR>klaar<BR>klik vervolgens eeproms tab aan<BR>laad de file voor de 24 c ic " 24c.hex "<BR>klik programm aan<BR>even wachten<P>klik PICs wederom aan<BR>main file " main.hex" laden<BR>en programm<P>probeer het eens<P><BR></B><HR></BLOCKQUOTE><BR>Beste meneer, bedankt voor deze tip!<BR>Het werkt perfekt.Misschien nog een vraag?<BR>Gelden deze codes ook voor Irdeto?<BR>Alsnog vriendelijk bedankt.<BR>Groetjes, tiny<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Uiteraard werkt dit ook met Irdeto en is de beschrven procedure exact hetzelfde alleen gebruik je nu file's voor irdeto behalve de loader die is hetzelfde.<BR>Vergeet niet na het programmameren de pic eerst weer te wissen alvorens de definitieve hex in de pic16F84 te proggen anders lukt het niet.<P>------------------<BR>edited by Tech smile.gif<P><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 21 July 2000).]

Geplaatst:

tech - het wissen is niet met alle software nodig hoor. Ik doe het nooit - met pic24c13 overschrijft ie de loader gewoon.<BR>2old<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Dat klopt 2old , maar als je goed kijkt zie je dat eerst de pic gewist wordt alvorens er weer nieuwe data heengeschreven word.<BR>Ik bedoel maar het is afhankelijk van welke soft je gebruikt om de zooi te proggen.<P>------------------<BR>edited by Tech smile.gif<P><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 21 July 2000).]

Geplaatst:

hallo lui <BR>ik heb vandaag een goldprog bij .... in A...<BR>gehaald maar wie kan mij een beetje helpen want ik geloof toch echt dat een vp-2 gemakkelijker is ofniet soms....<BR>wie kan mij helpen<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Wat is het probleem dan precies?<BR>Het maakt niet veel uit wat voor progger je gebruikt .<P>------------------<BR>edited by Tech smile

Geplaatst:

Voor Tech!<P>(Sorry dat dit niks met het onderwerp te maken heeft.)<P>klopt jou e-mail adres nog wel?<BR>Ik heb je 2 mails gestuurd maar nog niks gehoord deze week.<BR>Wil je anders mij even mailen.<P>Dit is dus voor Tech bedoelt!<P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.