Ga naar inhoud

[Strong 8000] 8000 Problemen met com1 en2 poorten laptop

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een laptop waarop in een parallele kabel heb aangesloten. Nu moet ik er voor zorgen dat de laptop en mijn strong srt8000 elkaar gaan vinden. Ik heb de aanwijzingen van het instellen van de "printer" opgevolgd. Ik krijg echter steeds foutmeldingen op mijn laptop dat com1 en com2 niet bestaan of al door iets anders in gebruik zijn. Daardoor kan ik die Loader software niet gebruiken omdat je daar eerst com1 of com2 moet kiezen. Wie heeft er een tip hoe ik com1 of com2 wél kan toewijzen aan die parallelle poort? Jammer dat ik nu hier al op vastloop als beginner. Het probleem is overigens dat ik met mijn strong srt8000 maar iets van 480 kanalen kan downloaden en er mist van alles. Dat moet naar mijn mening een duidelijke gevalletje verouderde firmware zijn...

Mvg

Jeroen

Geplaatst:

Bij de strong heb je bijde kabels nodig een parralelle en een seriele dus je hebt een parralelpoort nodig en een compoort anders gaat het niet werken.

Geplaatst:

Je hebt dan maar 1 mogelijkheid. En dat is een USB-Serial connector kopen. Bij Dix**s hangen ze in het rek, voor een acceptabele prijs, hier in de regio heb ik me lam gezocht naar zo'n ding, en daar hingen ze gewoon. Er zit vaak ook een CDrom bij.

Na het installeren zul je zien dat je een com3 of 4 hebt gekregen.

Dan op die verloop, een Seriele kabel aansluiten, en die achter op je strong.

voor de zekerheid, dus 1x parallel + 1x serieel(via usb). Zorg dat EERST de kabels goed zitten, start DAN pas EDstong/loader-software op. Anders heb je de kans dat hij op dat moment (even) jou COM-poort niet ziet.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Geplaatst:

Kom jij een zaterdag ook naar de soldeerdag van de strong

friendlyguy_100 ?

Geplaatst:

Yep,

Ik wil mijn 3e flash. Kan ik weer eens mijn Strong gaan gebruiken ipv mijn Arrox.

Ouwe liefde roest niet, toch.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Geplaatst:

synchronicity

Als je op de Strongdag komt dan kan ik hem in ieder geval even volknallen.

Moet je uiteraard wel even je deco meenemen.

Maar kijk ook even in je bios of je daar iets raars ziet ten aanzien

van de compoort(en)

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

zet je muis even op com twee en probeer het nog eens.

als de laptop een vaste muis heeft kan je ook het interupt veranderen.

suc6

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen