dark-angel-djin Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 weet niet hoe ik het juist moet uitleggeb :-( maar zalproberen duidelijk te maken wat ik wil berijken ik wil graag een pc gebruiken al sateliet reciver het moet ook aleen diennen om sateliet televiezie te kijken dat wil ik doen met een SkyStar2 met emulators er in maar wil niet dat ik er eerst moet opstarten met toetsen bord gewoon opstarten en bediennen met afstands bedienning is dat te doen en is er een duidelijke howto voor de pc die ik ervoor wil gebruiken is een intel celeron 1.1 met 512mb geheugen en hdd 40 gig welke linux distro weet ik nog niet maar heb het liefst fedora core 4 maar als het met een ander linux OS gemakelijker gaat en jullie het aanraden dan ook goed HELP :-)
dark-angel-djin Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Geplaatst: 5 april 2006 met windows zou het mogelijk zijn en is meer over te vinden maar ben niet zo windows geliefd
Lamko Geplaatst: 5 april 2006 Geplaatst: 5 april 2006 Vdr met een zooi plugins moet wel lukken! En met een debian based distro moet het zeker lukken (veel info over te vinden) Maar kijk hier op het forum maar eens rond meerdere keren aanbod gekomen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
combax Geplaatst: 7 april 2006 Geplaatst: 7 april 2006 Zoek eens naar MythTV, daarmee moet het zeker lukken (weet alleen niet of je pc daar zwaar genoeg voor is). En er bestaat ook een boek met meer dan 60 pagina's uitleg over de installatie van MythTV icm een silverstone-case en bijhorende afstandsbediening: http://***geen-reclame***.com/gp/product/0764579959/104-8122515-6210341?v=glance&n=283155 (daar gebruiken ze ook Fedora trouwens)
dark-angel-djin Geplaatst: 7 april 2006 Auteur Geplaatst: 7 april 2006 Citaat: Zoek eens naar MythTV, daarmee moet het zeker lukken (weet alleen niet of je pc daar zwaar genoeg voor is). En er bestaat ook een boek met meer dan 60 pagina's uitleg over de installatie van MythTV icm een silverstone-case en bijhorende afstandsbediening:http://***geen-reclame***.com/gp/product/0764579959/104-8122515-6210341?v=glance&n=283155 (daar gebruiken ze ook Fedora trouwens) thanks kerel als het zo is hoe je het zegt dan haal ik de boek dees week nog aleen dit nog ff duss het is mogelijk met instrikties en howtos van de boek een skystar 2 card in mijn pc en het zo kunnen configgen dat het een soortgelijke droombox is het is natuurlijk niet het zelevde maar duss zoort gelijke dan ????
Lamko Geplaatst: 8 april 2006 Geplaatst: 8 april 2006 zoals ik gelezen heb op diverse forums is de omschakeltijd met Myth tv behoorlijk hoog, 4 tot 7 sec afhankelijk van de hardware (betere hardware > snellere omschakeling). In vdr maar 2 a 3 max, myth tv is meer mediacenter opnemen en kijken van de opnames, niet echt voor live tv kijken! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
dark-angel-djin Geplaatst: 8 april 2006 Auteur Geplaatst: 8 april 2006 als ik zo zie is myth tv aleen voor dvb-c maar niet voor dvb-s en wat is dvb-t ????? pff ik kom tocheerst een goei sat kaart aan het halen men raadde me aan een skystar maar ik zie dat die van houppague beter lijkt te zijn daar mee wil ik eerst genoeg info voor ik er mee begin want zie me al elke week een nieuwe sat kaart halen :-(
peterbelt Geplaatst: 8 april 2006 Geplaatst: 8 april 2006 probeer dit eens http://www.klear.org/ groeten peter 2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen