Gast Geplaatst: 14 augustus 2000 Geplaatst: 14 augustus 2000 Eigenlijk gericht aan PIPO, maar voor iedereen die er verstand van heeft natuurlijk ook.<BR>Mijn strong 8000h is gericht met 2 lnb's op de astra en de hotbird bij schotel 1 voor Hotbird en schotel 2 Astra in het menu.<BR>Signaalsterkte is perfect maar hij wil niet tussen de twee LNB's schakelen m.b.v. een switch. Kan iemand mij misschien helpen, alvast bedankt.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 augustus 2000 Geplaatst: 15 augustus 2000 Welke switch heb je? Ik heb nog wel een stukje tekst hoe je zoiet het beste kunt doen. Zal mijn collega wel even vragen dit op het board te zetten.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 16 augustus 2000 Geplaatst: 16 augustus 2000 gebruik je wel een 22 khz switch en heb je in het menu deze functie ook aan gezet bij een philips moet je dit aanzetten anders werkt het niet<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 17 augustus 2000 Geplaatst: 17 augustus 2000 DIT STUKJE TEKST IS VOOR DE DYEHARDS DIE 'T NOG STEEDS NIET SNAPPEN<P>GREATINGS<P>ASTRA 1 EN HOTBIRD INSTALLATIE OP EEN SECA ONTVANGER.<P>Benodigdheden : Seca ontvanger<BR> 80 centimeter schotel<BR> 6 graden beugel<BR> 2 LNB ‘s<BR> Muurbeugel voor schotel<BR> Diseq switch<BR> Coax kabel<BR> 6 F connectors<BR> <BR> Veel geduld.<P>-Monteer de schotel en richt deze met de centrale lnb op de Hotbird 13deg oost.<BR>-Regel de tweede lnb bij op Astra 19deg oost zonder de schotel te verdraaien.<BR>-Plaats de diseq switch en trek de kabel naar de ontvanger.<BR> -Lnb A Astra.<BR> -Lnb B Hotbird.<BR>-U kunt de signaal waarden van de sattelieten controleren met de ontvanger.<BR> -Menu , 7 , 1 .<BR> -Lees de signaal sterkte af van schotel 1 , Astra.<BR> -Druk nu B in en verander de regel schotel in “overige”en schotel nummer in “2”.<BR> -Druk A in en lees de signaal sterkte af van schotel 2 , Hotbird.<BR>-Ga terug naar het menu , 5 , 5 , ok , ok , shotel 1 , ok.<BR> -De ontvanger leest nu alle kanalen van Astra in.<BR>-U moet nu ruimte maken voor de kanalen van de Hotbird.<BR> -Menu , 5 , 2 .<BR> -Verwijder alle kanalen boven de 500 ,deze zijn nagenoeg allen gecodeerd.<BR>-Voeg de kanalen van de Hotbird toe.<BR> -Menu , 5 , 3 , schotel 2 , ok.<P>Voor een gegarandeerd resultaat is het aan te raden tijdens het inlezen van de Astra de lnb B <BR>connector aan de diseq switch los te nemen , en tijdens het inlezen van de Hotbird de lnb A<BR>connector los te nemen .<BR><P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten