Gast Geplaatst: 15 augustus 2000 Geplaatst: 15 augustus 2000 kan ik met een zogenaamde dc durgang splitter<BR>zondermeer een seca box aansluiten ik heb dit gedaan op een 150 cm schotel en ik krijg op de astra geen beeld is dan het signaal te sterk of is er iets anders wat het probleem geeft .<BR>of kan een seca box niet op een 150 cm schotel met een quatro lnb met potlood polarizer (ik heb wel de polarizer laten draaien maar die helpt niet)<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 17 augustus 2000 Geplaatst: 17 augustus 2000 De DC splitter kun je in principe niet gebruiken daar met deze splitter de spanningen t.b.v. je lnb ,die uit je ontvangers komen aan elkaar liggen , met andere woorden je koppelt de beide ontvangers aan elkaar wat tot een beschadiging kan lijden van de ontvangers.<BR>De digitale box heeft tevens een 21 kHz uigang om de lnb naar de hoge band te schakelen zodat je met de analoog helemaal niets ziet want er zit niets analoog in de hoge band.<BR>Beter is een switch , deze schakelt de lnb van de ene ontvanger naar de andere.<P>------------------<BR>edited by Tech
Aanbevolen berichten